חשיבות האדריכל בתהליך השבחת הנכס

אם שמעתם את המושג "השבחת נכס" ולא הבנתם במה מדובר, תנו לנו להסביר לכם בפשטות. מדובר על תהליך מתחום הנדל"ן שיכול לסייע לבעלי נכס להגדיל את הרווחים שלהם מאותו הנכס באופן משמעותי. אם יש ברשותכם נכס נדל"ן ואתם לא משביחים אותו, הרי שאתם לא מנצלים אותו במקסימום. אחד מבעלי המקצוע שיכול לעזור לכם בהשבחת הנכס הוא האדריכל.

עיצוב פנים

כמה מילים על תפקידו של האדריכל

הוא אחראי על תכנון המבנה מלבד החלק או החלקים במבנה הנמצאים בתחום אחריותו של המהנדס. כמו כן, הוא אחראי על עיצוב הפנים והחוץ של המבנה והוא מתנהל מול וועדת תכנון ובנייה.

איך האדריכל יכול לעזור בהשבחת הנכס?

יש כל מיני שיטות להשביח נכס. על מנת שתוכלו לבחור בשיטה האידיאלית עבורכם ולהגדיל משמעותית את הרווחים מהנכס שלכם, חשוב מאוד שתקבלו ייעוץ מאדריכל מקצועי.

להלן מידע על השיטות ועל תרומתו של האדריכל:

תמ"א 38 – תכנית שמטרתה שיפור וחיזוק עמידות הבניין בפני רעידות אדמה. חלק מהתמורות בהם יזכו בעלי הדירות כוללות חדר ממ"ד בגודל של עד 12 מטר ותוספת בנייה לדירה בשטח של עד 25 מטר (חשוב לציין ששטח חדר הממ"ד מנוכה משטח זה). לצורך יישום התמורות שהוזכרו לעיל, יש לקחת את שירותיו של אדריכל מקצועי ומנוסה. הוא ידאג לתכנון הנכון והמתאים וכמובן לאישורים הנדרשים וכך יהיה אפשר לבנות ולהוסיף את האלמנטים הללו. חדר ממ"ד יכול להעלות את ערך הדירה בעוד 120,000 שקלים.

בניינים בעל תכניות מחודשות – יש מבנים רבים ברחבי הארץ שמקבלים תכניות חדשות במסגרתן מוגדלות זכויות הבנייה. לדוגמה, שטחים פתוחים של בניינים או גגות אותם אפשר לנצל ולבנות עליהם יחידות דיור או להשכיר לטובת הפעלה של עסק. גם כאן, על מנת שיהיה אפשר לנצל את זכויות הבנייה ואת שטח הבנייה, יש להיעזר בשירותיו של אדריכל. חשוב לוודא שיש לו ניסיון בתחום והוא מכיר את ההגבלות וההיתרים שיש על הבנייה. כך אפשר גם כן למקסם את הרווחים שיש על נכס הנדל"ן.

מכירת זכויות הבנייה ליזם או בנייה עצמית – בעל נכס הנדל"ן יכול להיות בראש שקט ולתת ליזם או קבלן להיות אחראיים על כל מה שקשור לשיפוץ הנכס. כמובן גם לצורך תהליך הבנייה והשיפוץ, מומלץ להיעזר באדריכל מקצועי.

דרכים נוספות להעלאת ערך הנכס

יש עוד דרכים שכדאי להזכיר בהן:

התקנת מערכות סולאריות על הגג – מדובר מערכת המייצרת חשמל באמצעות אנרגיה סולארית.
במידה ותבחרו להתקין אותה, הבית שלכם יהיה הרבה יותר אטרקטיבי עבור השוכר או הקונה וזאת בהשוואה לבתים אחרים שאין להם את המערכת. מערכת סולארית תוסיף עשרות אלפי שקלים לערך הבית.

הוספת מעלית – כיום אפשר להוסיף מעלית כמעט לכל בניין. יש לקבל את האישורים המתאימים וכמובן לקבל הסכמה של שני שליש מבעלי הנכסים בבניין. לאחר מכן, יש להגיע לוועדה המקומית לצורך אישור התכניות להקמת מעלית. מעלית תוסיף עוד 20 אחוז לערך הנכס.

הוספת מרפסת – בניינים ישנים, תכניות הבינוי מותירות הוספה של מרפסת. אגב, גם אם יש מגבלות תכנון, אפשר להיעזר באדריכל. חשוב לזכור שיש צורך בהסכמה של 75 אחוז מבעלי הזכויות בבניין. העלות למרפסת בטון בגודל 12 מטר, היא 50,000 שקלים. מרפסת תוסיף עוד 10 אחוז לערך הדירה.