שילוב אלמנטים דקורטיביים ושימושיים בעיצוב הגינה

תהליך עיצוב הגינה הביתית מעורר בנו השראה ונותן לנו חופש ליצירתיות מלאה. גם אם כבר התווינו את הקו המנחה לעיצוב הגינה והגננים פועלים במרץ כדי להוציא לפועל את החזון שלנו, אנחנו יודעים שהאופי של הגינה יתגבש ככל שנשלב בה אלמנטים דקורטיביים שיעשירו אותה. אנשים רבים מתלבטים בנוגע לדקורציה בגינה, ולא מצליחים להחליט במה כדאי להשתמש כדי להוסיף לגינה יוקרה, פאר ואווירה. אנחנו טוענים שהדקורציה צריכה להיות לא רק יפה אלא גם – ובעיקר – תכליתית. האלמנטים הדקורטיביים שנשתמש בהם בגינה צריכים להיות שימושיים. הם צריכים להיות פזורים היטב בחלל ולהוות נקודות מוקד שימשכו מבטים ויעוררו עניין. בואו נבדוק אילו אלמנטים דקורטיביים יתרמו למראה המעוצב של הגינה וישמשו אותנו ביעילות.

גינה לשעות הפנאי

הגינה שלנו אמורה לשמש אותנו בשעות הפנאי. בהיותה חיק הטבע הפרטי שלנו, כדאי שנבלה בו כמה שיותר. בין שמדובר בבילוי זוגי אינטימי, בהנאה משפחתית ליד הבריכה או בערב ברביקיו לחברים הקרובים, אנחנו צריכים קורת גג מיוחדת ומרווחת לחסות בצילה. פרגולה תלויה היא המבנה הדקורטיבי השימושי והיפה ביותר בגינה שלנו. היא מצננת אותנו בימי הקיץ החמים ומגינה עלינו מפני הגשמים בחורף. אנחנו יכולים לשבת בצילה בכל ימות השנה ולאורך כל שעות היממה וליהנות מיופייה של גינתנו ומהשלווה בה.

תאורה מלאת קסם

כולנו מסכימים שתאורה רכה וזוהרת שנדלקת בגינה לפנות ערב, אופפת אותה בקסם מסתורי ומוסיפה לה נופך רומנטי. תאורת גינה היא כחומר ביד היוצר. אתם יכולים להשתמש בה כדי להאיר כל פינה מפינות הגינה ולשלב שיטות תאורה שונות כדי ליצור מראה מופלא ומלא השראה. תלו עששיות על ענפי העצים ופנסים שמאירים בגוונים רכים מעל לספסלי העץ או פינות הישיבה; הקיפו את הגדר בלפידים סולריים שיאירו את כל שטחו של הבית לאורך כל שעות הלילה; התקינו פנסי תאורה סולריים על הדק ולאורך השבילים; האירו את אזורי הצמחייה באורות זוהרים והדליקו את המזרקה באור יקרות נעים לעין. שלבו תאורה רכה במתקני הגינה ואל תחששו לשחק עם עוצמת האור הדולק. גינה מוארת היא גינה מרתקת ודוגמה מובהקת לשילוב יעיל בין דקורציה ובין תכליתיות.

הצלילים של הטבע

תתפלאו אבל צלילים הם חלק בלתי נפרד מעיצוב הגינה, ואלמנטים דקורטיביים שמייצרים את הצלילים הענוגים של הטבע, הם חיוניים בגינה שמעוצבת למשעי. כך למשל צלילי מים מפכּים מפיחים חיים בגינה ומגלמים את הטבע במלוא הדרו. מזרקת מים יפהפייה או בריכת נוי עם אלמנט מים יפיקו את הצלילים הקסומים של הטבע לאורך כל שעות היממה, יוסיפו לאווירה הטבעית בגינה ויתרמו לתחושת השלווה שלכם. פעמוני רוח שמצטלצלים בין ענפי העצים יקראו לכם לטייל במרחבים של גינתכם וליהנות מהריאה הירוקה הפרטית שלכם. כל אלה הם רכיבים קישוטיים חיוניים שיכניסו את הטבע לחייכם וימזגו אתכם עם הטבע.

גן עדן פרטי

הגינה הביתית היא גן העדן הפרטי שלנו. כל פריט קישוטי שנוסיף לה יעשיר אותה וישפר את חיינו משמעותית. אם נבחר היטב את הפריטים הדקורטיביים בגינה שלנו, הם ישפיעו לטובה גם על הגינה וגם עלינו.