עיצוב מתחמים עם חלל עבודה משותף

העידן הנוכחי מאופיין מצד אחד ברצון של כל אחד להיות חלק בלתי נפרד מקהילה ומהצד השני ב"לבד" שכל אחד רוקם לעצמו מאחורי מסכים. בכל הקשור לעבודה, העידן הטכנולוגי הצמיח מקצועות רבים ומגוונים, אשר מאפשרים עבודה עצמאית ורבים פותחים עסקים מאחוריהם עומד אדם אחד בלבד, אשר לרוב עובד מהבית.

אל מול העבודה מהבית, ישנם לא מעט עצמאים שמחפשים את החוץ ואת האינטראקציה עם אנשים אחרים, ועל כן ישנם לא מעט מתחמי עבודה משותפים אשר מצליחים להיות מאוכלסים עד אפס מקום.

לעבוד לבד ולהיות ביחד

על מנת שחלל משותף יצליח לענות על ההגדרות לשמו הוא מוקם, יש לעצב אותו באופן מקצועי ובהתאם למספר קריטריונים מהותיים ובין היתר:

  • להרגיש בבית – על מנת שהמשרד אליו מגיעים בוקר אחר בוקר העובדים, יצליח להוות בית ולהעניק לעובדים את התחושה הנוחה ביותר, יש לעצב אותו בהתאם לקהל היעד ואופי העשייה. אין ספק כי משרד צעיר ודינאמי לא יתאים לעורכי דין שמבקשים לשדר סולידריות ולהיפך.
  • עיצוב אלגנטי ונקי – חלל עבודה משותף חייב להעניק לעובדים את התחושה הנעימה ביותר ולקלוע לטעמו ותחושותיו של כל אחד מהעובדים שמגיעים לחלל העבודה. משום שעל פי רוב מאגד חלל העבודה עובדים מסקטורים שונים, הנכון ביותר יהיה לעצב את המשרד, כך שישרה אווירה אלגנטית ונקייה, כך כל המשתתפים עשויים להרגיש בו בנוח.
  • להיות חלק מקהילה גדולה של יזמים – על החלל המשותף לשדר את האווירה הרצויה ולאפשר לכמה שיותר אנשים עצמאים להגיע לעבוד במתחם. ככל שיותר אנשים ירשמו לעבודה במתחם, כך קהילת העובדים בו תגדל וכל אחד מהעובדים ירגיש כי הוא יכול להיות חלק מקהילה גדולה ומצליחה של יזמים אמביציוזיים.
  • שימוש מקסימאלי בחלל ובאור – כדי להשלים את עיצוב המשרד שמהווה חלל פתוח, נכון לעצב אותו כך שיעשה שימוש מלא בחלל תוך ניצול כל פינה וכמובן להתחשב באור שיחדור אל פנים החלל.

היכולת להגיע בכל יום אל משרד שהופך מקום עבודה נעים, משפרת באופן משמעותי את יעילות העבודה ומצליחה להביא עסקים קטנים למקומות רחוקים. ככל שחלל העבודה המשותף מצליח לענות על הדרישות הייחודיות לו, כך הוא יהיה מוצלח יותר ולהיפך.

כדי להגיע למצב בו חלל העבודה פרודוקטיבי ומעוצב באופן המקצועי ביותר, יש להיעזר בבעלי מקצוע מובילים בתחום ובמעצבים בעלי ניסיון רב בעיצוב חללים משותפים. לא כל מעצב בעל ניסיון עיצובי ידע לעצב חללים משותפים, אלא רק מעצב שצבר עם הזמן ניסיון בעיצוב חלל משותף, יצליח להשיג את המטרה במלואה.

לסיכום – על מנת להפוך חלל עבודה משותף למקום יעיל שמשרת את סף העובדים שמגיעים לחלוק אותו, נכון לעצב אותו בהתאמה מלאה לסגנון הפתוח, לעובדים הפוטנציאלים ולתחושות הרצויות בחלל העבודה. על העיצוב להיות פרקטי ויעיל.