מהם החידושים בענף האדריכלות לשנת 2019?

ענף האדריכלות משתנה ומתחדש מדי שנה, כאשר בשנת 2019 ניתן להבחין בכמה חידושים בענף, לדוגמה שילוב מערכות חכמות בבנייני מגורים ובמגדלי משרדים חדשים. כמו כן, ענף האדריכלות ממשיך לקדם את טכנולוגיות הבנייה הירוק וקירוב הטבע לסביבת המגורים, ובנוסף בולטת המגמה של תכנון אדריכלי המשלב בין אלמנטים מודרניים לבין אלמנטים קלאסיים ועיצובים נקיים וסימטריים יותר.

פתרונות טכנולוגיים וייצור פרסונלי

טכנולוגיות הייצור בענף הבנייה הולכות ומתקדמות, אם בשנים האחרונות הלקוחות העדיפו חומרים טבעיים כמו חיפויי קירות ואריחי ריצוף מאבן טבעית, חיפויים מבריקים שפורקו ממבנים עתיקים באירופה וכדומה, כיום האדריכל מציע ללקוחותיו אריחי חיפוי פנים וחוץ המיוצרים בהתאמה אישית. אחד החידושים המלהיבים ביותר בענף האדריכלות הוא האפשרות לתכנן ולעצב מבנים בהתאמה אישית מלאה לצורכי ולמאפייני הלקוח.

במקום לבחור חומרי גמר כמו אריחי חיפוי בהם כולם עושים שימוש, ניתן כיום להזמין מחברות לייצור קרמיקה אריחים בעיצוב אישי וייחודי, כך ניתן לתכנן ולעצב מבנים בעלי אמירה אישית וייחודית, כלומר האדריכל יכול להציע ללקוח פרסונליזציה מלאה ואפשרות להביע את עצמו באופן מקורי ובדרך ייחודית ומלהיבה.

שילוב בין אסתטיקה לנוחות ופרקטיקה

בתערוכות האחרונות בענף האדריכלות לשנת 2019 בלט נושא השילוב בין אסתטיקה גבוהה לנוחות ולפרקטיקה מושלמת המותאמות לאורח החיים בעידן המודרני. הלקוח הסופי מעוניין כיום לגור בנכס המספק עבורו סביבת מגורים נוחה ופרקטית, עם תחזוקה קלה ופשוטה וכמובן בנכס בעל אסתטיקה מרשימה וייחודית. לכן, החידושים בענף האדריכלות לשנה הקרובה הם חומרי בנייה וגמר עמידים ופשוטים לתחזוקה במראה טבעי, זו הסיבה מדוע אדריכלים ממליצים ללקוחות לבחור אריחי גרניט פורצלן בעיצוב ובמראה טבעי.

לגור בדירה המעוצבת כמו חדר יוקרתי במלון מפואר

חידוש נוסף בענף האדריכלות לשנת 2019 הוא עיצוב יוקרתי של חדרי הרחצה והשירותים בבית כמו העיצוב בסוויטות אירוח יוקרתיות בבתי מלון. יותר ויותר אנשים טסים לחו"ל ונהנים מחופשות במלונות יוקרה, הם אוהבים את העיצוב האלגנטי של חדרי הרחצה במלונות המפוארים ומעוניינים ליישם זאת גם בבית או בדירה שלהם, כך הם יכולים להרגיש כאילו הם חיים בחופשה מתמשכת וליהנות מהעיצוב היוקרתי בחיי היומיום.

שומרים על הסביבה

בענף האדריכלות גוברת המודעות לחשיבות השמירה על הסביבה ולמזעור הפגיעה בטבע. לכן, אחד החידושים בענף האדריכלות הוא שימוש גובר בחומרים ממוחזרים ובחומרי בנייה ירוקים הניתנים למחזור. מעבר לשימוש בחומרים ידידותיים יותר לסביבה, לדוגמה צבעים ללא רעלים, שימוש בעץ טבעי ולא סינתטי וכדומה, ניתן דגש גם על חלונות עם פרופילים איכותיים מאלומיניום המספקים בידוד ואיטום טוב יותר.

תכנון פונקציונלי

המגמה בענף האדריכלות היא לבנות לגובה כדי לנצל את השטחים שנותרו עדיין לבנייה וכדי למזער את הפגיעה בטבע. לכן, האדריכלים נדרשים לתכנן דירות ששטחן קטן יותר, ויש לדאוג לתכנון פונקציונלי וחכם יותר על מנת לנצל כל ס"מ בשטח הדירה. כדאי לדעת כי כאשר לומדים במסלול הנדסאי אדריכלות, הסטודנטים רוכשים ידע עדכני בחידושים המלהיבים והייחודיים בענף האדריכלות, ובסיום הלימודים הם מיישמים את החידושים בענף בעבודתם.

 

תגובה אחת
  1. יסכה

    שלום וברכה
    קראתי את המאמר שלכם
    ממש נהנתי ומאוד מזדהה עם הדברים
    אני הנדסאית אדריכלית ועצבת פנים
    ומרגישה ג"כ תחושה שאני רוצה להביא את הלקוחות שלי למקום הזה
    להתאים להם את הבית בצורה פרסונלית- שיתאים ויהיה יחודי רק לו
    וכמובן הדגש של למצוא את החומריים הכי איכותיים שנראים ממש כטבעים- מאוד משך אותי העניין הזה
    אם יש לכם חומר נוסף בנושא אשמח לשמוע
    או ליצור קשר עימכם לשמוע איך אתם מצליחם לתת ללקוח את הנ"ל
    אני מרגישה שזה תחושת שליחות שלי לתת ללקוחותי את המקסימום שיתאים בשבילם
    אני בתחילת דרכי ומעוניינת ללמוד המון!
    אשמח לשמוע ממכם
    יסכה