שיתוף פעולה בין אדריכל למפקח בנייה

תהליך הבנייה הוא תהליך מורכב. על מנת שתהליך הבנייה יתבצע בצורה הטובה ביותר הוא חייב להתחלק בין בעלי מקצוע שונים לרוב עד שלושה בעלי מקצוע. בעלי מקצוע אלה כוללים את האדריכל, מהנדס הבנייה ומפקח הבנייה. באמצעות שיתוף פעולה בין האדריכל למפקח הבנייה ולמהנדס הבנייה ניתן לעקוב בצורה מבוקרת אחרי בניית הבניין ושלביו השונים.

למה חשוב שיתוף פעולה בין האדריכל למפקח הבנייה?

באמצעות שיתוף פועלה בין האדריכל למפקח הבנייה ניתן לפקח על הבנייה לאורך כל התהליך עצמו, מתכנון הבנייה, הבנייה בפועל ועד סיום הבנייה. האדריכל מתעסק בכל מה שקשור לתכנון המבנה שכולל בין היתר את הצבת המבנה על המגרש אשר מיועד לבנייה, תכנון ועיצוב המראה החיצוני של הבניין, חלוקת הבניין ועוד. מפקח הבניין אשר מפקח לאורך תהליכי הבנייה בשילוב עם מהנדס הבנייה אשר אחראי לתכנון הקונסטרוקציה והמרת התוכנית האדריכלית בהנדסית באמצעות תכנון כמויות, אלמנטים מבניים כמו עמודים, קורות תמך ויסודות שונים אשר מאפשרים עמידה בפני רוחות ורעידת אדמה, נותנים לנו בסופו של דבר בניין חזק ויציב ללא ליקויים. ככל שישנו יותר פיקוח מצד כל אנשי המקצוע אדריכל, מהנדס בניין ומפקח בנייה כך הסיכוי לבנייה לקויה עם פגמים במבנה היא נמוכה ביותר.

מה עושים במצב של אי התאמה בין האדריכל למהנדס הבניין?

. בכל מקרה חשוב תמיד לעבוד בשיתוף פעולה הדוק על מנת לקבל בניין חזק ויציב ללא כל פגמים. במקרים בהם נדרשת בנייה בשיטה או בחומרים מיוחדים על מנת לענות על הסיכונים שעלולים להיווצר בגלל התוכנית האדריכלית, מהנדס הבניין יכול לבוא בדרישות שונות אשר ייקרו את תהליך הבנייה עצמה, דבר זה עלול ליצור קונפליקט בינו לבין האדריכל. במקרה זה שיש אי התאמה בין האדריכל לבין מהנדס הבניין בהתאם לבנייה עצמה, יש למצוא פתרון הנדסי אשר יהיה מקובל על שני הצדדים ויהיה ישים לביצוע ללא צורך בשינוי התוכנית.

חשיבות פיקוח הבניין בעת הבנייה עצמה

באמצעות פיקוח בניה פרטית הדוק אשר מתבצע לאורך תהליך הבנייה עצמה ושיתוף הפעולה בין המפקח לבין האדריכל עצמו, ניתן לאתר עוד בשלבים הראשונים ליקויים שונים בבנייה עצמה או למנוע ליקויים אשר ישפיעו על ערך הדירה עצמה. לכן שיתוף הפעולה ההדוק בין השניים ובין גורם שלישי שהוא מהנדס הבניין לאורך כל תהליך הבנייה, עשוי לעזור לנו לקבל בסופו של דבר בניין יציב וחזק ללא ליקויים אשר יורידו מערך הדירה עצמה. הפיקוח בעת תכנון הבנייה וכן הבנייה עצמה בשטח בכל שלב ושלב חייבת להיות בפיקוח מלא של מפקח הבנייה ולהתבצע בהתאם לתוכנית האדריכלית וההנדסית ללא חריגה ממנה. כי רק פיקוח הדוק בהתאם לתוכנית האדריכלית וההנדסית ייתן לנו תוצאה סופית ברמה הטובה ביותר וללא ליקויים שונים, לכן יש להקפיד על פיקוח הבנייה לאורך כל תהליך הבנייה.