שיפוץ דירות ובתים – עלות מומלצת

בעלי דירות ובתים רבים מגיעים בשלב מסוים לרגע שבו הם מתבוננים על המבנה שלהם ומחליטים שהגיע הרגע לשיפוץ, מקיף יותר או פחות. החסם העיקרי שעומד ביניכם לבין תחילת השיפוץ הוא החסם הכלכלי, כאשר אתם חוששים שמא תיגררו להוצאות של עשרות או מאות אלפי שקלים, בהן יהיה לכם קשה לעמוד. אבל האם כל שיפוץ הוא בהכרח בסכומים האלה? כיצד תוכלו להעריך את העלות? ומהו בכלל הסכום המומלץ? על כך ועוד במאמר הבא.

שורה ארוכה של משתנים

אם תשוטטו באינטרנט, תוכלו למצוא מחירונים מומלצים של עבודות שיפוצים. מחירונים אלה מתייחסים לפעולות השונות שמרכיבות את התהליך של שיפוץ דירות או של שיפוץ בתים ממוצעים – למשל, הריסת קירות, עבודות גבס, עבודות צביעה, עבודות אינסטלציה ועוד – בחלוקה בסיסית לחומרי הגלם ולשטח העבודה (חלק מהמחירים הם במטר רבוע, כך שאת מחיר העבודה הספציפית בפועל יש לחשב על פי גודל המבנה). מחירונים אלה יכולים לספק תמונה כללית של עלות השיפוץ, אם כי לא תמיד יותר מכך. הסיבה היא שיש המון משתנים מתערבים שנכנסים לתוך המשוואה ומשנים אותה מ-א' ועד ת'.

רוצים דוגמאות? בבקשה. אפילו כאשר יודעים פחות או יותר מהי עלות השימוש בחומר גלם מסוים, עדיין יש לרוב סוגים שונים של החומר, רמות עיבוד שונות וכן הלאה. בחישוב העלות של שיפוץ בתים צריך לקחת בחשבון את היקף העבודה, על פי הגודל של המבנה אך גם בהתאם למשתנים אחרים בו (חלוקה למפלסים או תשתיות קיימות, למשל) – אלה יגדירו את כוח האדם ואת סוג הציוד שנדרש להקדיש למשימה, ומכאן שגם את העלות שלה.

משך העבודה משפיע על המחיר, וכך גם מועד הביצוע שלה: ישנם מועדים עמוסים יותר אצל חברות השיפוצים (דוגמת חודשי הקיץ), אשר המחיר עבורם עלול להיות גבוה יותר. לצד זה, ברור שבדומה לתחומים מקצועיים אחרים – גם כאן ניתן למצוא פערים "טבעיים" בין החברות והקבלנים השונים המציעים את שירותיהם בתחום החיוני של שיפוץ דירות ובתים.

את ההחלטה אתם צריכים לקבל

ברוב המקרים, עבודות שיפוצים מקיפות באמת עשויות להגיע לסכום של כמה מאות אלפי שקלים, כאשר במקרה בו מבצעים שיפוץ נקודתי ומצומצם יותר – למשל, חידוש חדר האמבטיה – העלות נוטה להיות מצומצמת יותר. לא תמיד יש סוף לעבודת שיפוץ, בייחוד במקרה של מבנים ישנים, כך שאת הגבול אתם בהחלט יכולים להציב.

מומלץ להגדיר תקציב מקסימלי בו אתם יכולים לעמוד בנקודת זמן מסוימת, ופשוט לראות מהן הפעולות האפשריות בסכום זה. פעמים רבות, מילת המפתח היא התפשרות, או אם תרצו: הגדרת סדר עדיפויות. אם אין אפשרות לבצע את כל מה שחושבים עליו, כפי שמתרחש לא מעט, חשוב להחליט מהן הפעולות שאינן סובלות דיחוי, ולעומתן – אילו פעולות יכולות להמתין עד לשיפוץ הבא. מומלץ לסקור הצעות של מספר חברות המציעות שירותי שיפוץ דירות, אך גם לא להתבונן על המחיר לבדו: המקצועיות, הניסיון, כוח האדם והכלים העומדים לשירותם של אנשי החברות חשובים לא פחות.