שיעור בעיצוב: איך לבחור תאורה לבית?

תאורה, מלבד היותה אלמנט פונקציונאלי בבית, היא גם המפתח לחלל נעים וחמים. למעשה, בזכות התאורה המתאימה, אנחנו יכולים לייצר את האווירה הנכונה בכל חלל בבית. איך עושים זאת? איך בוחרים את התאורה המתאימה לבית? אספנו עבורכם מספר טיפים שיעזרו לכם.

עיצוב תאורה בחדר השינה

מלבד מנורת תקרה, תוכלו להוסיף עוד מנורות על מנת שידגישו פינות נוספות בחדר. כל זאת על מנת לצור אווירה. מה אפשר לשלב מבחינת מנורות? תוכלו לשלב מנורות כמו מנורות קריאה, מנורות לצד שידה, מנורות שמאירות חפצי נוי שונים ועוד. טיפ מאיתנו: תוכלו להשתמש במנורות המציעות אפשרות של עמעום וכך תוכלו להתאים את האור המתאים לכם לפי שעות היום ובהתאם לאווירה הרצויה עבורכם.

כאשר אתם בוחרים תאורה לחדר השינה, יש כמובן לתת את הדגש בכל הקשור לפרמטר הפונקציונאליות. על כן, אם לדוגמה אם קוראים בחדר השינה, יש לדאוג למנורות קריאה שיהיו לצדי המיטה. במידה ואתם לא קוראים, אבל יש בחדר פונקציות נוספות שצריכות טיפול תאורה, כמו למשל מראה או תמונה – מומלץ שתדאגו לתאורה שתהיה עליהן.

עיצוב תאורה בסלון

כפי שהוזכר לעיל, גופי תאורה המאפשרים עמעום הם מצוינים גם לחלל הסלון עצמו. כך תוכלו לעמעם את האור ולאפשר מצבי תאורה משתנים שיתאימו לכם לכל מיני מצבים כמו, אירוח, צפייה בטלוויזיה וערב אינטימי. את התאורה בסלון, יש למקם בצורה שווה, כלומר עליכם להגיע לפיזור תאורה יחסית שווה ולהימנע מצללים שיקטינו את החלל.

כאשר מדובר באזור הסלון, אין למקם את התאורה מול הטלוויזיה. כן כדאי למקם אותה מאחוריה או מצדיה. זאת על מנת למנוע את השתקפות המנורות בזמן הצפייה. מעבר לכך, אם יש לכם אלמנטים כמו חפצי נוי בסלון שלכם, מומלץ להאיר אותם באמצעות תאורה ממוקדת.

עיצוב תאורה במטבח

המטבח הוא אחד החללים המרכזיים בבית, על כן יש להתקין בו תאורה חזקה. כזאת שתאיר את כל חלל המטבח וגם את אזורים כמו משטחי העבודה. מומלץ לבחור בתאורה שלא פולטת חום (כי גם ככה יש הרבה מכשירים חשמליים במטבח שפולטים חום). תאורה כזאת יכולה להיות תאורת LED או תאורה חסכונית אחרת.

עיצוב תאורה בחדר האמבטיה

יש לבחור גופי תאורה שיהיו עמידים ללחות ובכל מקרה, אין למקם את גופי התאורה ישירות מעל האמבטיה או המקלחת. העדיפות היא להשתמש בגופי תאורה סגורים ומחופים בזכוכית. במידה וחדר האמבטיה קטן, תוכלו לצור בו אשליה של גודל על ידי שימוש במספר גופי תאורה.

עיצוב תאורה בחדר העבודה

גם כאן, בדומה למה שהוזכר לגבי תאורה למטבח, יש לדאוג לתאורה חזקה. בנוסף יש לדאוג גם לתאורת שולחן. יש לשים לב שבבחירת גוף התאורה וכמו כן בבחירת התאורה לשולחן, התאורה לא תצור צללים או סנוור שיפריע למהלך העבודה. מעבר לכך, יש גם לבחור בתאורת שולחן שתהיה עם נורה שאינה מחממת, על מנת שנוחות העבודה לא תופרע.