פלג אדריכלים בתוך בריכת כרישים

פלג אדריכלים, ניצח כבר על כל מיני פרויקטים ייחודיים, אבל הפעם מדובר בפרויקט ייחודי. פלג אדריכלים נבחר להגדיל ולעצב מחדש את בריכת הכרישים במצפה התת ימי באילת. כמו בכל פרויקט גם בפרויקט הזה חייבים ללמוד לעומק את הלקוח ואת צרכיו והלקוחות הפעם הם לא רק המבקרים, אלא גם ובעיקר הכרישים.

לא בכל יום מקבל משרד אדריכלים לתכנן בריכת כרישים. בריכת הכרישים היא הבריכה הגדולה ביותר בפארק המצפה התת ימי באילת. המבקרים יכולים לראות את הכרישים מבעד לקירות השקופים ומגשר התצפית שמעל הבריכה שממנו ניתן להשקיף על הכרישים מלמעלה.
אולם במשך השנים התברר כי בריכת הכרישים הקיימת אינה אופטימלית ובמצפה התת ימי החליטו שלא מתפשרים. פלג אדריכלים , שבנו את המבנה המקורי, נדרשו למשימה כדי לספק תנאי חיים טובים יותר לכרישים ואפשרות צפייה משופרת למבקרים.
צוות האדריכלים של פלג ניגש למלאכה יד ביד עם הצוות הטכני של המצפה התת ימי – CORAL WORLD – מהמומחים המובילים בעולם בטיפול בחיות ים וביצירת סביבה תת מימית אידיאלית.
"אנו מודים על ההזדמנות שניתנה לנו ורואים את הפרויקט כאחד המעניינים והחשובים שנעשו במשרד," אומר בן פלג, משותפי המשרד, "על ידי שיתוף הפעולה העמוק והעזרה האדירה של CORAL WORLD הגענו לפתרונות מעניינים וטובים לכל המתחם. האתגרים שעמדו בפנינו כאדריכלי הפרויקט הינם בעיקר מדעיים וסביבתיים – השאיפה היא ליצור סביבה נכונה מבחינה מדעית וטכנולוגית, ידידותית לכרישים ולציבור הרחב. בתהליך התכנון הוכנסו אלמנטים טכנולוגיים, מהמתקדמים ביותר, בתחום הטיפול בכרישים והבנייה במים. היינו צריכים להתאים את הפרויקט לסביבה המדברית תוך שימוש בחומרים שישתלבו בנוף ושיעמדו בתנאי האקלים המדברי."

כך למשל, במי הבריכה הרדודים יחסית, יש לדאוג לקירוי כדי למנוע מצב של חשיפת יתר של הכרישים לשמש. מצד שני חייבים לאפשר הכנסת אור שמש בצורה מבוקרת – גם למען איכות חיי הכרישים. צרכים מורכבים אלו הכתיבו קירוי ממברנות לגג הבריכה.
עוד סוגיה אמביוולנטית היא שקיפות קירות הבריכה וגודלם מול תכתיבי העובי והחסינות.

עקב התכנון המורכב, נעשות כל פעולות הבניה בבריכה תוך התייעצות קפדנית עם מומחים לנושא – מתוך התחשבות בצרכי הכרישים ובתנאים המיוחדים של המבנה הרטוב כל הזמן.
השימוש בתערובת בטון וחומרי איטום נעשה תוך בדיקה מתמדת, לאורך כל תהליך הבנייה, עם צוות מומחים מחו"ל כדי למנוע נזילות מהבריכה.
הבריכה החדשה גדולה באופן משמעותי מקודמתה ועומדת בקו אחד עם תכנון אקווריומים חדשניים בעולם המודרני.
המבקר ייראה את מגוון הכרישים דרך חלונות אקריליים גדולים, במעבר במנהרה שמתחת לבריכה – כאשר הכרישים שוחים מעליו ומצדדיו, ובמרפסת תצפית מגג הבריכה.
תהליך התכנון, כאמור, מתייחס הן לצרכי הכרישים והן לצרכי המבקר. למען הכרישים תוכננה בריכה קטנה לאקלום ודרכי גישה לצוללנים המטפלים בהם. לטובת הצופה הבריכה מתוכננת כך שיראה מולו תמיד כרישים ולא את האנשים שמולו.
בנוסף, אדריכלי הפרויקט מתאימים את הבריכה לסביבה הטבעית בה היא נטועה.
חומרי הגמר מתייחסים לצבעי המדבר ולים הנשקף מהמצפה. בתכנון הפיתוח, ברחבת הכניסה לבריכה, ישולבו אלמנטים מעולם הים והספינות וכמובן מדמותם המלבבת של סוגי הכרישים השונים.

תוך כמה חודשים אפשר יהיה לברך על המוגמר .

לפרטים נוספים:
משה נעים

עיועץ יחסי ציבור
לוטן תדמיות 
טל: 03-5667474
moshe@lotan-pr.com
www.lotan-pr.com