עיצוב מרכזי קניות

בשנים האחרונות נדמה שנעצרה התנופה של בניית הקניונים ברחבי מדינת ישראל. במקום זאת, יזמים רבים מעדיפים לחשוב בגדול ולטווח ארוך ולבחור בהקמה של מרכזי קניות. לעומת קניון, מרכזי קניות מעניקים ליזם טווח פעולה רחב יותר, המאפשר לו להרחיב את מגוון העסקים במקום ועל ידי כך למשוך יותר לקוחות. במאמר זה תלמדו על עיצוב מרכזי קניות בצורה יעילה ומקצועית.

מה חשוב לזכור כחלק מתהליך עיצוב מרכזי קניות?

עיצוב חזית מרכז הקניות – בין אם מדובר בבית פרטי או במרכז קניות המשתרע למרחקים, חזית המבנה היא הגורם החזותי הראשון שהאדם נחשף עליו כשהוא מגיע למקום או אפילו כשהוא בסך הכול חולף לידו. מפני שהחזית של מרכז הקניות היא הדבר הראשון שהאדם רואה, אפשר לומר שהחזית היא במידה רבה כרטיס הביקור של מרכז הקניות. ומכאן נובעת החשיבות הרבה של השקעה ותכנון בעיצוב החזית של המבנה, וכמובן של תכנון הגורמים הסביבתיים הנוספים שעוטפים את המבנה ומקיפים אותו. תכנון ועיצוב פנים הם חלק יסודי בתכנון יעיל של כל מבנה, אך מה הטעם להשקיע בעיצוב פנימי כאשר החלק החיצוני איננו מזמין?

יצירת תשתיות הולמות – אחת מן התלונות הנפוצות ביותר בקרב המבקרים הרבים במרכזי הקניות השונים ברחבי המדינה מתייחסת לתשתיות הסובבות אותם. תחילה, פעמים רבות אין גישה נוחה וישירה למרכזי קניות, בין אם מפני שמדובר במרכז קניות חדש ששובץ במסגרת תשתיות ישנות, ובין אם מדובר במרכז קניות שהתשתיות החדשות שלו פשוט לא תוכננו ביעילות. בתהליך תכנון מרכז הקניות מומלץ להשקיע מחשבה בתכנון דרכי הגישה השונות המובילות למרכז הקניות, כך שהמבקרים במקום לא יתייאשו עוד לפני שהם בכלל זכו להגיע למרכז הקניות. בנוסף, חשוב להקצות חלק ניכר מהשטח שסובב את מרכז הקניות להקמת חניון מסודר ויעיל, כך שלא ייווצר מצב שאנשים יאלצו לחזור הביתה בבושת פנים רק מפני שהם לא מצאו חניה.

יצירת אווירה נעימה ומזמינה – לאחר שעסקנו במבנה החיצוני, הגיע הזמן לעסוק בנושא של אדריכלות פנים. חשוב לעצב את מרכז הקניות מבפנים כך שהמבקרים בו ירצו להמשיך לבלות בו, וזאת ניתן לעשות במגוון רחב של דרכים מקוריות ויעילות. לדוגמא, הוספת אזורי משחקים לילדים בחינם, שיבוץ מוקדי מנוחה הכוללים ספות ופופים, וכמובן שימוש נכון בצבעים כדי ליצור אווירה נעימה ומרגיעה. כל הגורמים הללו, ועוד רבים אחרים, ישפיעו על מצב הרוח של המבקרים במרכז הקניות וכתוצאה מכך על ההתנהגות שלהם.

מדוע כדאי לכם להיעזר בשירותי אדריכלות פנים?

כדי שתוכלו ללמוד מהמקצוענים – כאשר מתכננים עיצוב של מרכז קניות, מדובר בפרויקט בקנה מידה אדיר שכרוך בלא מעט כסף, ומסיבה זו חשוב להיעזר באנשי מקצוע המנוסים בתחום. בנוסף על כך, אדריכלי פנים מקצועיים ובעלי ניסיון בתחום של עיצוב מרכזי קניות יודעים את כל הסודות והטריקים שיהפכו את המבקרים במרכז הקניות שלכם ללקוחות קבועים שרק יחכו להזדמנות לחזור ולבקר בו שוב ושוב.

כדי שתיהנו מתכנון יעיל לטווח ארוך – תהליך התכנון של מרכזי קניות מורכב מאינספור גורמים שונים אשר חשוב לקחת בחשבון. אם אתם תיעזרו באדריכלים מקצוענים, הם יוכלו לעזור לכם לתכנן מרכז קניות שלא רק ייראה מושך לעין מבחינה חיצונית ופנימית, לא מרכז קניות שמבחינת השלד הפיזי שלו והתשתיות הסובבות אותו יהיה עמיד ויעיל לאורך שנים ארוכות.