עיצוב חלל המטבח – איך לעשות זאת בצורה נכונה?

המטבח, הוא אחד החללים המרכזיים והחשובים בבית. לעיצוב שלו, יש השפעה גם על כל שאר עיצוב הבית ועל כן, כדי להתאים את עיצובו, כך שיתכתב וישתלב בצורה מושלמת, עם שאר החללים בבית. ביחרו עיצוב שאתם אוהבים ומעדיפים ותוכלו לצור מטבח פונקציונאלי, עם סביבה נעימה ומעוצבת בקפידה.

עיצוב המטבח – האם פתוח או סגור?

בעבר, היה די מקובל לעצב את המטבח כסגור. בחלק מהבתים, הייתה אפילו דלת ששימשה לסגירת חלל המטבח. כיום, ההעדפה היא מטבח פתוח או פתוח למחצה. כך למעשה, נוצר מראה מעוצב, המשתלב עם כל חלל המגורים. מעבר לכך, למטבח הפתוח, יש יתרונות רבים בהם, דיבור עם האורחים בזמן שמכינים אוכל והעובדה שניתן לשהות בו ובמקביל לראות מה מתרחש בשאר חלקי הבית.

עיצוב הרצפות והקירות

אם אתם מעצבים את המטבח, יש לבדוק התאמה של הרצפה וצבע הקירות. תוכלו לבחור ריצוף המשתלבים עם צבעי המטבח ולשלב קרמיקות דקורטיביות, כל אלה ייתנו הרגשה של חלל גדול עם קווים נקיים ועדינים. מבחינת צבע הקירות, תוכלו לבחור בצבעים רכים כמו שמנת או לבן פנינה, שיעניקו תחושה חמימה ונעימה וגם יסייעו להגדלת החלל. שימוש בצבעים עזים, עשוי לגרום לאשליה של הקטנת חלל המטבח.

סגנון עיצוב המטבח

כיום, יש המון סגנונות של עיצוב מטבחים, החל מסגנון פרובנס, כפרי, היי-טק, מודרני ועוד. דעו שניתן לשלב בין הסגנונות השונים, רק צריך לדעת כיצד לעשות זאת בחוכמה. אל תבצעו את בחירת הסגנון לבדכם. מומלץ שתיקחו בעל מקצוע המתעסק בתחום עיצוב פנים, שיעזור לכם לבצע את ההחלטה הכי נכונה באשר לבחירת סגנון המטבח המתאים עבורכם. שימו לב, ישנם מקומות המציעים גם שירות של עיצוב פנים בחינם או בעלות סמלית, במידה ואתם רוכשים מהם את המטבח. כך, תוכלו לחסוך עלות של בעל מקצוע נוסף.

סגורים על סגנון המטבח, כעת הגיע הזמן לשלב הסופי

ביחרו את החיפויים שתרצו, ארונות המטבח, ברזים, מוצרי פרזול, אביזרי נוי ועוד פריטים הממשיכים את עיצוב המטבח שבחרתם. זה גם הזמן לבחור האם לשים אי במטבח שישמש גם כמקום ישיבה וגם כפתרון אחסון מצוין (תוכלו לקחת אי שמחולק לארונות ומגירות).

עלות

קניית מטבח חדש, עשויה לנוע מכמה עשרות אלפי שקלים ולהגיע עד למאות אלפי שקלים. שימו לב, שאתם קונים מטבח העשוי מחומרי גלם איכותיים (תוכלו לבחור בין עץ, אלומיניום, זכוכית ואפילו לשלב ביניהם), ממנו תוכלו להנות לאורך שנים רבות. כיום, קיימות המון חברות וחנויות המציעות מטבחים לרכישה ועל כן מומלץ לבצע סקר שוק מקיף. בדקו הצעות מחיר (בקשו הצעה מפורטת, כך שתדעו מה נכלל במחיר), המלצות וחוות דעת. הגיעו לחברה או לחנות בליווי מעצב או מעצבת הפנים שלקחתם ויחד עם תוכניות מפורטות של חלל המטבח ושל השינויים שברצונכם לבצע בו.