מגוון שיטות ליצירת הדמיות אדריכליות

משרדי אדריכלים זקוקים לשירות הדמיות ולבניית מודלים ודגמים בתלת מימד. בכל תכנון של מבנה חדש, בין אם מתכננים בית פרטי, מבנה מסחרי, בניין מגורים גבוה או מגדל משרדים, האדריכל מבצע הדמיה של המבנה על מנת להציג אותו בפני יזמים, משקיעים, לקוחות וכדומה. נהוג לבצע הדמיה ממוחשבת בתלת מימד המאפשרת לבחון את המבנה מזוויות שונות, יש המגדילים לעשות ומבצעים גם הדמיה בצורת סיור וירטואלי בתוך המבנה, אך כדי להציג דגם מוחשי, זקוקים האדריכלים לפתרונות מתקדמים ליצירת מודלים בתלת מימד.

שיטות ליצירת מודלים בתלת מימד

כאמור, מעבר להדמיה הממוחשבת של המבנה, האדריכל זקוק ליצירת דגמים ומודלים בתלת מימד. בעבר היה צוות מקצועי הכולל אמנים מוכשרים שייצרו את המודלים, אך עם השנים ועם התקדמות הטכנולוגיה, החלו לייצר את הדגמים באמצעות מכונות CNC (עיבוד שבבי), מכונות חיתוך בלייזר ובעזרת וואקום פורמינג. בשנים האחרונות החלו האדריכלים לייצר את המודלים התלת ממדיים בעזרת חברות דפוס המתמחות בהדפסה בתלת מימד.

באמצעות מדפסת תלת מימד ניתן לייצר במהירות ובדיוק רב מודלים ודגמים של מבנים ופרויקטים מורכבים. באמצעות המדפסת ניתן לייצר גם דגמים של מכוניות קטנות, צמחייה, אנשים ועוד, וזאת על מנת להמחיש את המבנה בדיוק גבוה ולהציג אותו באופן מרשים וייחודי בפני יזמים, משקיעים, חברות בנייה ולקוחות פרטיים.

עם זאת, כדאי לדעת כי ניתן לייצר הדמיות אדריכליות בתלת מימד גם באמצעות שילוב בין טכנולוגיות של עיבוד שבבי וחיתוך בלייזר. לכן, אדריכלים הזקוקים להדמיות ולמודלים בתלת מימד פונים לחברות מקצועיות המתמחות בנושא ומציעות עבורם פתרונות מדויקים ואיכותיים בהתאם לצרכי האדריכל.

הדפסות בתלת מימד- פתרון חדשני, זול ומהיר

טכנולוגיות עיבוד שבבי וחיתוך בלייזר נחשבות ליקרות בהשוואה להדפסה בתלת מימד. חשוב לציין כי באמצעות מדפסת תלת מימד ניתן להגיע לדיוק רב ולמודלים ברמת גימור גבוהה, ללא צורך בליטוש. את המודל ניתן להדפיס בצבע או בגוון אחיד ולאחר מכן לצבוע את הדגם, בהתאם לחומרי הגלם הנבחרים.

בתור התחלה, כדי להדפיס בתלת מימד יש להכין קובץ תיב"מ ולשלוח אותו לבית הדפוס. באמצעות מדפסת גדולה ניתן להכין מודל מדויק ומרשים, אותו יכול האדריכל להציג בפני לקוחותיו. המודל משמש גם לבחינת חוזק המבנה ולבדיקות נוספות על פי צרכי האדריכל. בנוסף, ניתן לבחור חומרי גלם איכותיים להדפסה, באמצעותם ניתן לייצר מודל מרהיב ביופיו, וזאת בעלות משתלמת ותוך זמן קצר יחסית.