כך תצבעו את הדירה שלכם בצורה נכונה

עיצוב מחדש של ביתנו מאפשר לנו להקנות לו מראה רענן ומחודש, ולא תמיד צריך להוציא הון תועפות כדי להשיג את האפקט הזה. ישנן מגוון דרכים לתת לביתכם את המראה שאתם רוצים בלי לשבור תוכנית חיסכון, וצביעת הקירות היא אחת מהן.

באמצעות בחירה נכונה של צבעים – שכיום יש מגוון כמעט אינסופי שלהם – וגם בעזרת שימוש חכם בהם, תוכלו לשנות את המראה של ביתכם מן הקצה אל הקצה. בעזרת הטיפים שלפניכם תוכלו לצבוע כל דירה שאתם גרים בה בצורה אסתטית, חכמה ויפה במיוחד, ולהרגיש כאילו עברתם לבית חדש.

מי יצבע את הדירה?

לעתים קרובות עולה השאלה האם לצבוע את הדירה באופן עצמאי או לשכור בעל מקצוע לשם כך.

כדי לענות על השאלה צריך לקחת מספר גורמים בחשבון וביניהם

  1. מצב הדירה – לעתים קרובות, כאשר הקירות דורשים טיפול יסודי, כדאי לשקול שכירת בעל מקצוע שמתמחה בצביעת דירה.
  2. מטרת הצביעה – אם אתם מתכוונים לצבוע את הדירה באופן רגיל – בלי עבודות אומנותיות או החלקת קירות, סביר להניח שתוכלו לעשות זאת בעצמכם.
  3. יכולת מקצועית והזמן הפנוי שלכם – במרבית המקרים, צביעת דירה יכולה להתבצע באופן עצמאי אך ישנן שאלות שצריכות להישאל לפני ושיכולות לחסוך אכזבות בהמשך – מהן היכולות המקצועיות שלכם והאם יש לכם את הזמן הדרוש על מנת לצבוע את הבית ביסודיות.

צביעת דירה בדרך החכמה – טיפים יעילים לעבודה

לפני כל צביעת קיר מומלץ לבצע הכנה מקדימה על ידי שיוף של אזורים בלתי אחידים, מילוי חורים בקירות וניקוי הקירות. באופן הזה תוכלו להיות בטוחים שהצביעה תחזיק מעמד לאורך זמן ולא תצטרכו לחדש אותה לעתים קרובות. לאחר ההכנות תוכלו לגשת למלאכת הצביעה, אז הכינו את הרולר והשתמשו בטיפים הבאים:

  1. בחרו את הצבעים בצורה חכמה – צביעת דירה מאפשרת לכם להקנות לחדרים שבה מראה חדש, ולכן מומלץ לבחור את הצבעים בצורה נכונה. אם הדירה שלכם קטנה יחסית, שימוש בצבעים בהירים ייתן אשליה של גודל ופתיחות, ולכן מומלץ להשתמש בהם. בדירות גדולות אתם יכולים להשתמש בצבעים כהים, אך לא באופן מוגזם. צביעת כל קיר בחדר מסוים בצבע אדום למשל תיצור אווירה לא נעימה, וגם תקטין את מראה החדר. במקום זאת, בחרו קיר אחד שאותו תצבעו בצבע נועז כרצונכם, וכך תקבלו קיר מעוטר בלי להרוס את מראה החדר.
  2. צבעו כל חדר בהתאם לתפקידו – לחדרי הבית השונים יש תפקידים שונים, ומומלץ לצבוע אותם בהתאם. בחדר האמבטיה, למשל, מומלץ לבחור בצבעים בגווני הים כמו ירוק עדין, תכלת, טורקיז ועוד שיתאימו למטרה שלו. בכל הנוגע לחדר האמבטיה, מומלץ גם להשתמש בצבעים עמידים במים שיוכלו לעמוד בחום ובלחות ששוררים בחדר הזה.

בחדר השינה תוכלו להשתמש בגווני לילך וסגול ובצבעי פסטל אחרים שמשרים אווירה מרגיעה. באופן הזה, צביעת דירה תאפשר לכם לא רק לחדש את המראה שלה, אלא להשרות בה תחושה ביתית שכולנו רוצים בה.

  1. אל תסתפקו בשכבת צבע אחת – לעתים צביעת דירה בשכבה אחת נראית מספיקה בגלל המראה הסופי, אך זה מטעה. לאחר שהצבע מתייבש הוא נראה שונה מאשר בעת המריחה שלו, ושכבה אחת פשוט אינה מספיקה לכיסוי מלא. לכן, כשתצבעו את הדירה שלכם אל תסתפקו בשכבה אחת, אלא הפשילו שרוולים וצבעו שכבה נוספת אחת לפחות. זה ישתלם לכם בעתיד, כשלא תצטרכו לצבוע אותה שוב במשך מספר שנים, בניגוד לצביעה של שכבה אחת. זכרו להמתין לייבוש מלא של כל שכבת צבע לפני ביצוע השכבה הבאה.

צביעת דירה היא הזדמנות מצוינת לחדש את המראה שלה בצורה פשוטה או חסכונית. בעזרת הכנה מקדימה ומספר טיפים פשוטים תוכלו להקנות לביתכם מראה מרענן ומחודש בקלות.