טיפים חשובים לניהול נכסים משרדיים

עם כל הכבוד לאתגרים הטמונים בניהול נכסי מגורים (בראשם בניין משותף), אשר מסתכמים לרוב בתחזוקת הלובי, בדיקות המעלית ומציאת עמק השווה בסכסוכי דיירים, כאשר מדובר על נכסים משרדיים, האתגר סבוך פי כמה. כאן, מעלית לא תקינה עלולה לגרום לחברה להפסיד לקוח בעל מוגבלות פיסית ואי תשלום מיסי נכס שונים עלול להסתכם במאות אלפי שקלים. כיצד ניתן לנהל נכס משרדי באופן ראוי ומקצועי? על כך בכתבה הבאה.

ממש לא לבד

לפני שנרד לרזולוציות גבוהות יותר, חשוב לומר כבר בפתיחה שניסיון לנהל נכס משרדי באופן עצמאי, קרוב לוודאי שסופו צפוי להסתיים בכישלון מהדהד. אם בבניין הדבר עוד איכשהו אפשרי (אבל ממש לא מומלץ), בנכס משרדי הצורך בידע מקצועי, בהכרת הניואנסים השונים ובהבנה מוחלטת של איך דברים אמורים להתנהל – משמעותי מאין כמוהו ולכן חשוב לשכור את שירותיה של חברת ניהול נכסים. כמה מאות שקלים בחודש מכל "דייר", והרי לכם שקט נפשי.

מהירות, מקצועיות, אחזקה ועוד

הנה כמה טיפים חשובים לניהול נכסים משרדיים:

  • שירות מהיר – אם לאדם פרטי קשה מאוד להסתדר יומיים בלי אינטרנט או חצי יממה ללא מים, תחשבו כמה מאתגר הדבר לנכסים משרדיים. לעיתים קרובות, תקלות שאינן מטופלות באופן מיידי, גורמות שיתוק של ממש ביכולת העבודה, ומכאן הדרך להפסדים כספיים משמעותיים, קצרה. שירות מהיר במקרה של תקלות ותיקונים נדרשים הוא אבן יסוד בענף ניהול הנכסים המשרדיים.
  • מקצועיות במכירת וקניית נכסים – בבניין מגורים, ישנם מצבים בהם במשך שנים ארוכות לא נמכרת / מושכרת דירה. בבנייני משרדים, בעיקר בבניינים רבי קומות הכוללים מאות משרדים, התחלופה גבוהה והצורך בניהול מהיר ויעיל של ענייני המכירה והקנייה – אקוטי. כל יום שהנכס עומד ללא שימוש, עולה הרבה כסף, ולכן חשוב לבחור חברה מקושרת ומקצועית בענייני הנדל"ן השונים, שתאתר קונים / שוכרים בקלות, תמקסם את הפן הכלכלי ותלווה את התהליך הסבוך במקצועיות רבה.
  • אחזקה שוטפת – כדי למנוע ריבוי תקלות, וכדי לעמוד בתקני הבטיחות השונים, חשוב להתנהל באופן מסודר בכל הקשור לאחזקת הנכס. דעו בדיוק מתי צריכים לערוך בדיקת בטיחות למעליות, הכירו בעל פה את כל ציוד כיבוי השריפות הקיים, מיקומו וייעודו (ודאו שהוא תואם את הדרישות המעוגנות בחוק), ואותם הדברים לגבי מערכות הביוב, המיזוג, החשמל וכדומה. אחזקה שוטפת טובה מונעת תקלות שעלולות לשבש אנושות את אורח החיים המשרדי.
  • הקפידו על ניקיון ונראות – אין הזדמנות שנייה לרושם ראשוני, כידוע. כשמגיע אורח לביתכם והעציץ בלובי נבול, המשמעות של העניין קיימת אך נמוכה. בנכסים משרדיים, לנראות לא ראויה עלולה להיות חשיבות גבוהה במיוחד.
  • שמירה ואבטחה – במרבית הנכסים המשרדיים, ציוד וחומרים השווים כסף רב. שמרו עליהם כמו שצריך עם מערכת אבטחה מתקדמת, שמירה אנושית מסביב לשעון, מנוי לאחת מחברות מוקד הביטחון השונות וכדומה. אל תפקירו את היקר לכם ללא אבטחה ראויה.

ניהול נכסים משרדיים – עסק למקצוענים בלבד.