השבחת נכס לצורך מכירה

השבחת נכס

שוק הנדל"ן הפך בשנים האחרונות לשוק פעיל ותוסס במיוחד, לא רק על ידי בעלי עסקים ו-"נדלניסטים", אלא גם על ידי אנשים פרטיים שיש ברשותם כסף נזיל, שהם מבקשים לנתב להשקעה נבונה בעלת תשואה מובטחת, וזאת אל מול אחוזי סיכון נמוכים.

אם גם אתם מבקשים להשקיע בנדל"ן, או אם יש ברשותכם כסף פנוי אותו אתם מבקשים למנף, אפשרו לנו להציע לכם את העסקאות המשתלמות ביותר בתחום הנדלן והן נכסי נדלן אותן משביחים ומוכרים בעלויות גבוהות יותר. אז מה זה בעצם אומר השבחה ואיזה ניסיון אתם מתבקשים לאחוז בו כדי להצליח במשימה? זאת ועוד במאמר הבא.

מה זה השבחת נכס?

השבחת נכס היא כל תוספת ו/או שיפוץ המתקיים בנכס ומעלה את ערכו במעמד המכירה. אם יש בידיכם סכום כסף אותו אתם יכולים להשקיע בנדל"ן, הרי שיהיה זה נכון וחכם לרכוש נכס שזקוק לשיפוץ, לערוך בו את התיקונים והתוספות המתבקשות ואז להציע אותו במחיר משמעותי וגבוה מזה שרכשתם נשמע פשוט? אם אתם פועלים נכונה כך בהחלט הדבר.

מהו השיפוץ המתבקש? השיפוץ יכול להיות קוסמטי בלבד, החלפת ריצוף, צביעת הבית, החלפת מטבח, דלתות וכיוצא בזאת ומאידך יכול השיפוץ להיות מאסיבי יותר ולכלול בין היתר את החלפת הצנרת, החלפת מערכות החשמל וכן הלאה.  עליכם להבין כי כל שיפוץ גם אם הוא כולל עיצוב פנים בלבד, עתיד להעלות את ערך הנכס ועל כן נכון להשקיע מעט מחשבה ולבחון את סכום ההשקעה אל מול עליית מחיר הנכס בעתיד. כך למשל ישנם כיום משקיעים רבים שמשפצים ומשביחים מספר גדול של דירות למכירה בצפון הארץ, אזור בו ניתן למצוא נכסים בעלויות נוחות לעומת גוש הדן והשרון.

השבחת הנכס המוכרת והמשתלמת ביותר היא מעורבות בפרויקט תמ"א 38, אך לא כל דירה נכנסת תחת הקטגוריה הנ"ל ועל כן יש לא מעט פעולות אותן אתם יכולים לבצע בעצמכם וליהנות מרווח כלכלי לא מועט, בין היתר:

  • עיצוב פנים: אתם יכולים להרחיק לכת ולבצע עיצוב פנים מאסיבי הכולל בין היתר שינוי של החללים במבנה ומאידך אתם יכולים להסתפק בעיצוב פנים, הכולל שינויים קוסמטיים בלבד ולא מערב שבירת קירות ושינוי חללים.

 

  • שיפוץ וטיפוח הגינה אם יש ברשותכם גינה, אתם בהחלט "חייבים" לשפץ ולטפח אותה, כך ערך הנכס עתיד לעלות, לעיתים באופן משמעותי. קחו בחשבון כי מעבר לכל התשתיות, למראה עיניים אין תחליף ועל כן נכון להשקיע במבנה אותו אתם מבקשים למכור.

לסיכום – היה ואתם מבקשים למכור את הנכס שלכם ו/או אם אתם מבקשים להיכנס לעסקי הנדל"ן ולרכוש נכס, לשפץ אותו ולמכור במחיר גבוהה יותר, כדאי שתבינו מהו היקף השיפוץ שנכון לבצע על מנת להרוויח.