דלת הכניסה – הפנים של העסק

דלת של משרד היא קבלת הפנים הראשונית שלו. ידוע לכול כי "אין הזדמנות שנייה לעשות רושם ראשון" וכי לעיצוב דלת הכניסה למשרד יש השפעה על האופן שבו הרואים אותה מדמים בעיני רוחם את היחס והשירות שיוענק להם בתוכו.

דלת מסוגננת, מעוצבת, אשר ניכר בה חותם נגיעה עיצובית של  איש מקצוע, משדרת אסתטיקה, טעם טוב, עידון וניקיון. הדלת היא הראי- גם כשהיא אטומה- של המשרד. פניו של המשרד כפני דלת הכניסה אליו. ניתן לאפיין את חשיבותה גם על דרך השלילה: דלת סדוקה, מתקלפת, דהויה וחיוורת משדרת על הזנחה, על רישול ואף על עליבות. לעומתה- על דרך החיוב- דלת מרשימה, מעוצבת היטב, משדרת חוזק, סד, ארגון, הבנת חשיבות המראה החיצוני על טיב המשרד ואיכות השירות בו. כאשר לקוחות של משרד ניצבים מול דלת הכניסה אליו – באופן פרדוקסלי דווקא החזות הגלויה של הדלת יוצרת בתת התודעה שלהם את דימויו של המשרד כמקום מסודר, מאורגן, נקי, מוקפד.

בתי עסק יכולים לבחור מבין מגוון דלתות משרד יוקרתיות, מעץ, מאלומיניום (במיוחד כאשר הן צבועות ומשולבת בהם עבודת פרזול מושקעת בידיות ובמשקוף בשילוב חומרי גלם להעשרת המראה ולהעצמת האפקט החזותי של הדלת) דלתות זכוכית המתאימות בעיקר לדלתות משרד המצוי בתוך בניין משרדים שמור ומאובטח (מיוצרת מזכוכית חלבית מחוסמת בגימור מרהיב) ודלתות שמשולבים בהם חומרים שונים לרבות חלונות המשווים לדלת אטומה מראה מאוורר יותר, גם כאשר לנוי הדלת ולהידורה מותקנים על החלון סורגי- יופי.

דלת לא אמורה להיות מחסום בלתי אוויר אלא שער שמזמין להיכנס דרכו. גם כאשר הדלת כבדה ומגושמת ניתן לעדן אותה באמצעות נגיעות עיצוביות המשוות לה מראה חמים. הטקסטורה של הדלת, החומר ממנו היא עשויה,  ידית או כפתור הפתיחה שלה (אלא אם היא ניתנת לפתיחה רק על ידי זמזם), צבעיה והגימור שלה, כל אלה יוצרים את הרושם הכולל של הדלת. חשוב לבחור דלת ש"מתכתבת" בחופשיות ובטבעיות עם המשרד בפרט ועם הסביבה בכלל.  ניגוד צורם עלול להיווצר בין דלת מושקעת, מסוגננת ועוצבת לבין משרד צפוף, מבולגן, ששוררים בו מחנק ואי סדר. חשוב שתהיה הלימה בין הידור הדלת ויוקרתה לבין המכובדות של פנים המשרד.

חרף החשיבות הרבה של המעטה החיצוני של הדלת והגימור המוקפד והמלוטש שלה, חשוב להקפיד על דלת חזקה, איכותית ובטיחותית, הכוללת מנגנון נעילה משוכלל, נוחה וקלה לפתיחה ולסגירה – דלת שאינה מערימה מכשול וקושי בפני מי שמשתמשים בה לעתים תכופות ומזומנות.

בשורה התחתונה – בחירת דלת למשרד היא בחירה באחד הדברים החשובים ביותר בו. לפני ייחוד זמן והשקעתו בבחירת ריהוט פנימי, חשוב לבחור דלת כניסה שאמורה להגן על הציוד היקר המצוי בו וגם, בה במידה, להיות חלון הראווה העיקרי שלו, אשר ישתקף מבעד לו (ו/או לה…), גם כשהוא אטוּם, כל מה שמצפה למי שייכנסו אל תוך המשרד.

דלת הכניסה