דגשים לעיצוב נכון של חללי עבודה משותפים

אין ספק כי בעידן המודרני של היום אחד הדברים הנפוצים ביותר במשרדים ובמקומות עבודה אלו חללי עבודה משותפים. רבים מבעלי החברות בוחרים להפוך את המשרדים שלהם לבעלי חללים משותפים אשר יחזקו את הקשר בין הצוותים השונים ויהפכו את מקום העבודה לחברתי יותר, ופורה יותר.

יחד עם זאת, בכדי ליצור חללי עבודה כאלו צריך לדעת כיצד לעבוד נכון. לא כל אחד יכול ליצור חלל משותף בצורה נכונה, ואם לא מבצעים את זה נכון יכול להיווצר מצב של חלל שאמנם נראה משותף אך כלל לא מאפשר עבודה נוחה ולא נראה כפי שציפיתם. לכן, בכדי ליצור חלל כזה חשוב לעבוד עם מומחים בתחום, וכל אדריכל צריך להתמחות בנושא ולהתכונן לקראת בקשות ליצירת חללי עבודה משותפים, בקשות שיתגברו יותר ויותר מיום ליום.

התאמה למבנה המשרד

כאשר מעצבים חללי עבודה משותפים חשוב לקחת בחשבון את ההתאמה למבנה של המשרד עצמו. מלבד חלל העבודה עצמו, צריך לקחת בחשבון גם אזורי עבודה אחרים במשרד, מקומות אחסון ועוד, ולכן חשוב להתאים את החלל המשותף לגודל המשרד ולתכנן בצורה נכונה את החלל על מנת שלא יתפוס יותר מידי מקום וישתלב באופן נכון עם המבנה הקיים של המשרדים.

לכן,  בכדי לעצב חלל כזה מומלץ מאוד לעשות שימוש בתכנת הדמיה ממוחשבת אשר תמחיש את ההשתלבות של כל האלמנטים במבנה עצמו ותאפשר לכם להיות בטוחים בכך שהתוצאה הסופית תתאים לצרכים של הלקוח ולא תגרע ממקומות חשובים אחרים ברחבי המשרד.

עיצוב שייצור את השיתוף

לא מספיק לקרוא לחלל העבודה "חלל משותף". בכדי שהוא באמת יהיה חלל כזה האדריכל והמעצב חייבים ליצור אינטראקציה בין הגורמים האנושיים אשר ישהו בחלל, ולכן עליהם לעצב את החלל בצורה שמצד אחד תאפשר לכל אחד להתרכז בעבודה בעמדה שלו, ומצד שני תאפשר לו לשתף פעולה עם חברים נוספים.

לכן מדובר בעיצוב שהוא לא פשוט כמו שכולם חושבים. בכדי ליצור גם בתוך חלל משותף את האפשרות לכל אחד להתייחד עם עצמו כאשר הוא זקוק לכך, צריך להפעיל יצירתיות רבה, וזו התכונה הראשונה שכל אדריכל מקצועי חייב להחזיק בה.

עיצוב אישי לכל עמדה

מלבד העיצוב הכללי של החלל עצמו יש לשים לב לעיצוב האישי של כל עמדת עבודה כך שהיא תוכל לכלול את כל מה שכל אחד מהעובדים זקוק לו בכדי לבצע את העבודה, ותכיל מספיק מקום בכדי שהוא יוכל לבצע את עבודתו בצורה נוחה.

כאשר מעצבים חלל עבודה משותף חייבים לקחת בחשבון את כל הפרטים הללו בכדי שהתוצאה הסופית בסופו של דבר תענה על הצרכים של בעלי המשרדים ועל הצרכים של העובדים באותם משרדים, שזו היא המטרה לשמה יוצרים את אותו חלל משותף מלכתחילה.

תגובה אחת
  1. אלוו

    יצירת קשר