בניית מבנים על פי תכנון אדריכלי, איך זה עובד

לא כל אחד יכול לתכנן הקמת מבנה או בניין אלא מדובר בתהליך ארוך ולא פשוט אשר לוקחים בו חלק לא מעט אנשים ולא מעט אנשי מקצוע. יש צורך לקבל אישורים, היתרים ורישיונות מרשויות מקומיות, לקבל אישורים מקבלני עבודה ובנוסף אין שום אפשרות להקים או לבנות מבנה ללא תכנון אדריכלי מקדים שיבוצע על ידי מיטב אדריכלים, מעצבי הפנים ואנשי מקצוע אשר דרך העיניים המקצועיות שלהם אשר יהיה לתכנן את המבנה בדרך הטובה ביותר ובאופן שבו יהיה ניצול מרבי ומושלם של המקום, השטח והחלל העומדים לרשות המבנה.

התכנון האדריכלי כולל הרבה מעבר לתכנון של המבנה עצמו. האדריכל המקצוען והמנוסה יודע לראות בדמיונות את המבנה המוכן וכיצד הוא משתלב בסביבה החדשה – גינות, שבילים, כבישים, חניונים, צמתים מרכזיים ועוד. האדריכל יידע להנחות כיצד כדאי לתכנן את המבנה החדש מבחינת חשמל, מים, הנחת צנרת, כיווני אוויר ונוף. כל אלה הם רק חלק מהמשתנים שהתכנון האדריכלי לוקח בחשבון וכבר עתה ניתן להבין את המשמעות והחשיבות של תכנון זה.

תוכלו לראות באתר הזה מידע על בנייה ושיפוצים.

כיצד מתבצע תכנון אדריכלי?

לכל הקמה של מבנה או בניין ממונה מנהל פרויקט האחראי על ריכוז כל המשימות הקשורות במיזם זה. התכנון האדריכלי מתבצע בשלבים המקדימים ותוך כדי ביצוע בדיקות שונות הקשורות לבסיס המיזם – בדיקת השטח, האם ניתן להקים מבנה, מהו סוג המבנה ואיך הוא משתלב בסביבה (מבנה תעשייתי או עסקי, למשל), מי אמור לאכלס את המבנה – האם הוא מיועד למגורים, לתעשייה או למשרד? כל התשובות על שאלות אלה יכריעו איך ייראה המבנה ובמה צריך להתחשב על מנת לבצע את התכנון האדריכלי באופן מושלם ומדויק.

האדריכל הוא איש המקצוע המבצע שרטוטים מדויקים של המבנה המיועד כולל חלוקה פנימית לחדרים/ משרדיים או עמדות אחרות (על פי ייעוד המבנה). הוא מתחשב בכיווני אוויר, במצבים ברורים שצריך לכוון את התכנון על פיהם (הימצאות כביש ראשי,  למשל), הוא ממליץ על מיקום מעלית או חדרי מדרגות ושירותים וגם צריך לציית לדרישות החוק – מיקום עמדות כיבוי אש, מיקום דלתות חירום והקמת מסדרונות מילוט למקרה הצורך.

לסיכום

אי אפשר להקים שום מבנה – קטן כגדול ללא תכנון אדריכלי מקדים שיהיה מדויק ככל האפשר. במקרים מסוימים ניתן לבצע שינויים תוך כדי העבודה, דבר היכול לייקר את כל פרוייקט הבנייה מאחר וברוב המקרים על בסיס תכנון זה יתבצע הפרויקט כולו.