איך להתאים מזגן לאופי המבנה – המדריך השלם

מזגן הוא אחד ממכשירי החשמל החשובים ביותר בבית. הוא משמעותי לאווירה הנינוחה והשלווה בבית וחיוני ליצירת סביבת מגורים נוחה וראויה. מזגנים הכרחיים לצינון הבית בעונת הקיץ ולחימום בעונת החורף. מיזוג אוויר מיטבי מאפשר לכולנו לעסוק בענייני היום־יום בנחת וללא מתחים בלי לסבול מחום או לקפוא מקור. אך לפני שמתקינים מזגן בבית או במשרד, חשוב להתאים אותו לאופי המבנה. אם לא נדאג להתאים את המזגן לחלל החדר – אם נתאים מזגן קטן מדי לחלל מגורים גדול או מזגן גדול מדי לחדר שינה קטן, אנחנו עלולים לקפוא מקור בקיץ, להתייבש מחום בחורף, לבזבז אנרגיה ולשלם על זה ביוקר מדי חודש. נשאלת השאלה, אם כן, מה נחוץ לדעת לפני שמתאימים מזגן למבנה החדר. הינה המדריך השלם למיזוג אוויר מושלם.

גודל המזגן צריך להתאים לגודל החדר

גודל המזגן צריך להתאים לגודל החדר, וזהו התנאי הראשון. אך שימו לב – אין הכוונה לגודלו הפיזי של המזגן ולמידותיו אלא להספק הממוצע שלו בקילוואט. כדאי שנוודא שעצימותו של המזגן מתאימה למידות החדר ולצרכים של בני הבית. כך למשל מזגן 3 כוח סוס צריך להתאים לחלל גדול לעומת מזגני 1 כוח סוס שטובים לשימוש בחדרים קטנים ובינוניים. כמו כן נתחשב ברמת הבידוד בחדר, בחומר שממנו עשויים הקירות, ובכמות החלונות. אם מדובר בחדר קטן ופנימי שיש בו חלון אחד בלבד, נתקין בו מזגן שעצימותו נמוכה יותר מזאת של מזגנים גדולים וחזקים שמתאימים לחללים הציבוריים בבית כמו המטבח, חדר האוכל והסלון. הכלל המנחה הוא, אם כן, מזגן גדול וחזק לחללים גדולים, ומזגן קטן לחללים קטנים.

איזה מזגן לקנות?

לאחר שהבנו מה הגודל הנחוץ לנו, נבדוק איזה מזגן כדאי לבדוק. אין הכוונה לבחירת המותג אלא לבחירת סוג המזגן הרצוי – מזגן עילי, אינוורטר, מפוצל או מיני מרכזי. כדי לדעת איזה מזגן נחוץ לנו צריך לדעת מהם הצרכים של הבית – האם אנחנו צריכים להתקין יחידות מיזוג בכל החדרים או רק בסלון ובפינת האוכל? האם הבית גדול או קטן? מזגן מיני מרכזי יכול להתאים לדירה בינונית או קטנה וכך גם מזגן מפוצל. מזגנים עיליים משמשים בדרך כלל בבתים גדולים, ובכל חדר מותקנת יחידת מיזוג אחת המתאימה לגודלו. אם אתם משקיעים ביחידת מיזוג אחת לחדר המרכזי בבית, כדאי לקנות את האינוורטר החכם והעוצמתי שמשהה את עצמו. אם אתם צריכים מזגן לחדר ההורים בלבד, ייתכן שיחידה קטנה של מזגן עילי תספיק. חשבו איזה סוג מזגן יענה על הצרכים שלכם ואז חפשו את המותג הרצוי.

יעילות אנרגטית זה שם המשחק

היום כבר לא קונים מזגנים ממותגים מובילים בלי לבדוק את דירוג היעילות האנרגטית שלהם. היעילות האנרגטית היא כמות האנרגיה שנוצרת מכל יחידת קילוואט שנצרכת. ככל שהאנרגיה גבוהה יותר, כך המזגן יעיל יותר. מזגן המדורג A ברמת היעילות האנרגטית יעבוד ביעילות ויצרוך פחות חשמל. חפשו מזגנים עם דירוג גבוה ברמת היעילות האנרגטית ותיהנו גם מאווירה נינוחה בבית וגם מחיסכון בהוצאות חשמל.