אדריכלות ועיצוב פנים משרדים

התובנה הבולטת כיום היא שאין אפשרות לתכנן בניין משרדים או אפילו משרד בודד מבלי לתת את הדעת על עיצוב פנים החללים. ואכן כיום תחום עיצוב פנים של משרדים הפך להיות מבין המובילים בעולם האדריכלות. ההבנה לאופן הצגת החברה בפני לקוחות פוטנציאלים מבחינת ארכיטקטורת המבנה ומבחינת עיצוב פנים של המשרדים גרמה לתחום זה להתפתח מאוד.

משרד אשר עוצב ותוכנן נכונה מבחינה אדריכלית וקונספטואלית, מגביר לעצמו את הסיכוי למיתוג מוצלח והצלחה כלכלית. הדבר נכון גם לגבי רווחת העובדים במשרד, שביעות רצונם ממקום העבודה וכתוצאה מכך, הגדלת הפריון והתפוקה. אדריכלות ועיצוב פנים של משרדים מהווים מקצוע לכל עניין ודבר, אשר נועד להגשים חלומות ולמנף את המשרד, בכל גודל והיקפי עבודה באשר הם, עד לרמות הגבוהות ביותר.אדריכלות ועיצוב פנים

עיצוב פנים למשרדים והקשר ההדוק לעבודת האדריכל

התפתחות הטכנולוגיה יחד עם ההתקדמות המתמדת של העולם יצרה סטנדרטים חברתיים, חלקם מחייבים וחלקם בגדר "Nice To Have", ההבנה של החברות שיש קשר הדוק בין נראות הבניין בו ממוקמת החברה לבין עיצוב פנים של המשרדים גורמת לאדריכלים רבים לשלב בעבודתם גם מעבי פני שיודעים ומתמחים ביצירת סביבה עבודה תורמת ומניבה. קיים קשר הדוק בין העובדים למקום עבודתם וכאשר המשרד מעוצב, המטבח שימושי ונעים ואפילו חדרי השירותים נראים טוב אזי תנובת העובדים מאמירה בעשרות אחוזים, כלומר ככל שנוח לעובדים יותר כך הם מרגישים ויתר שייכות עד כדי שיפור התפוקה שלהם. על כן גם האדריכל וגם האמון על עיצוב פנים משתפים פעולה ליצירת סביבה מושלמת.

תכנון אדריכלי של המשרד

אדריכלות נוגעת בכל האספקטים הקיימים של תכנון מבנים, הן מבחינת הקמה מחדש והן מבחינת חלוקה של החללים של מבנים קיימים. אדריכלות של משרדים מופקדת על תכנון וההקמה בפועל של סביבת העבודה האופטימאלית של העובדים במשרד וזאת ע"פ חלוקה פונקציונלית ובהתאם לצרכים. תכנון מושכל ישים דגש על רווחת העובדים אך יחד עם זאת, ישמור על חלוקה נאותה של מתחמים בהתאם לאופי העבודה של המשרד, מספר העובדים ומספר בעלי הסמכויות. אדריכל מקצועי ישלב בתוכנית האדריכלית של המשרד גם אספקטים של בידוד תרמי ואקוסטי, מערכת מיזוג אוויר, תאורה חכמה ומותאמת לביצוע תרחישים שונים, עיצוב ותכנון חדרי ישיבות, תכנון או יישום מערכות חשמל חכם וכמובן, ימליץ על צורת הישיבה והעבודה במשרד, למען שמירה על בריאות העובד באמצעות טכניקות של ארגונומיה והנדסת אנוש.עיצוב פנים ואדריכלות

עיצוב פנים המשרד

עיצוב הפנים של המשרד הינו המשך ישיר לפעילות האדריכלית אשר כבר יושמה בו. כיצד יראה חדר ההמתנה של האורחים? אילו צבעים מתאימים למשרד ומה יהיה צבע הפרקט וסוג התאורה? כל השיקולים הללו לרבות בחירת סוגי הריהוט ואופי העיצוב שלהם, התמונות שעל הקיר, דרך עיצוב המטבחון ועד לרמת שקעי החשמל בקירות והוילונות מעל החלונות יקבעו רבות כיצד המשרד ייתפש בעיני הלקוחות והעובדים. כמובן שיש לקחת בחשבון כי עיצוב הפנים של המשרד מתאים את עצמו לאופי העובדים ואופי פעילות המשרד כך שאין דין עיצוב משרד ליחסי ציבור או חברת הייטק (עיצוב קליל, צעיר וחדשני) למשרדו של עורך דין, רופא או יועץ לענייני מס (עיצוב רשמי, מכובד וקלאסי). אדריכל שהינו גם מעצב פנים מקצועי בהכשרתו יהיה מעורה בכל החידושים האופנתיים כיום בעולם עיצוב המשרדים ויהיה בעל התושייה והיצירתיות יוצאי הדופן, כך שעיצוב המשרד יהיה מיוחד, מזמין ויחד עם זאת נוח ומתאים במדויק לסוג העסק.

בניית קונספט עיצוב פנים משרדים

מטרת בניית הקונספט לעיצוב פנים משרדים היא להציע חלל מעוצב שקשור לנראות הכוללת של משרדי החברה והמסר שהיא באה לשדר מבחינה שיווקית ואסטרטגית, לעיצוב הגרפי של סמל החברה ומכלול השלם של המסחור החזותי של המשרד. בעת בניית קונספט עיצוב פנים משרדים מושם דגש גדול על סגנון העבודה במשרד- לדוגמא – האם מדובר במשרד שעובד בדרך כלל בצוותים? או שמא כל אחד מהעובדים בו זקוק לפרטיות מלאה על מנת לבצע את עבודתו על הצד הטוב ביותר?אדריכלות ועיצוב פנים

דגשים עיקריים עבור עיצוב פנים למשרדים

למרות הדעה הרווחת זה שמחליט או קובע את עיצוב פנים המשרדים הוא הלקוח כלומר בעל המשרד. אם הלקוח מרגיש נוח ונעים במשרדים של החברה אז סביר להניח שיהיה נוח גם ללקוח הסופי לסגור עסקה. הדרך לעשות זאת היא לבחור אדריכל ומעצב פנים שיודעים את העבודה ומתמחים בתכנון ועיצוב פנים של משרדים. להלן מספר דגשים שיש לתת עליהם את הדעת בתהליך עיצוב פנים של משרדים:

1.עיצוב פנים לחללים – הדבר העיקרי בכל פרוייקט הוא קריאה נכונה של השטח והגדרת החללים, כאשר התכנון האדריכלי מגדיר את מיקום המטבח, מיקום השירותים ומסביבם מתכנן את מיקום המשרדים התמונה הכללית נראית ברורה יותר.

2.עיצוב – הדגש השני הוא להגיע להבנה עם הלקוח על סגנון ועיצוב פנים של החללים, ישנם מגוון עצום של סגנונות, טכנולוגי, היטקיסטי, צנוע, ביתי, קריר, חמים כל אלו בעצם יכולים להתפתח למגוון סוגים שונים של עיצוב. הלקוח יחד על האדריכל והמעצב מחליטים על עיצוב פנים שמשקף את רוח וחזון החברה.

3.רהיטים – יש לתת דגש בבחירת הרהיטים המתאימים הדבר מהווה שלב חשוב מאוד בתהליך עיצוב פנים המשרד. ישנם כל כך הרבה אפשרויות לריהוט שיש צורך בייעוץ מקצועי ממעצב הפנים כדי להחליט. לרוב הריהוט ישתלב עם כלל העיצוב הן מבחינת הסגנון והן מבחינת הצבעים. דבר נוסף וחשוב בעניין הרהיטים הוא המיקום, חלק נכבד בתהליך עיצוב פנים המשרדים הוא החלטה על מיקום הרהיטים כגון ארונות, ספות, שולחנות, ציוד חשמלי וכדומה.

4.סקיצה 1, 2, 3 – לא מתחילים בעבודה מייד, יש לתת דגש על כך שלאחר שתוכננו החללים והוחלט על עיצוב פנים מתאים יש לייצר סקיצה שתתן תמונה חזותית לאופי ואופן עיצוב המשרדים. ניתן לקבל הדמיה תלת ממדית שמראה בדיוק היכן ממוקם כל דבר. אם היו שינויים בתכנון תיוצר סקיצה שנייה שלאחריה מגיעה הסקיצה הסופית שהיא למעשה התכנון האדריכלי שכולל את עיצוב פנים המשרדים, סרטוט סופי זה כולל חלוקה לשכבות של הפרויקט, חלוקה זו משייכת כל בעל מקצוע לשכבה המתאימה בשרטוט, כלומר תוכנית חשמל, תוכנית אינסטלציה, נגרות וכדומה.

5.יציאה לדרך – לאחר שסיימו לתכנן ולעצב יש לבחור בעלי מקצוע. הדגש הוא על בעלי מקצוע שמנוסים בעבודה במשרדים, אלו יהיו מומחים בתחומם. לרוב האחראי על עיצוב פנים או האדריכל יוכלו להמליץ על בעלי מקצוע שהם עובדים איתם.