תכנון ועיצוב משרד – נקודות חשובות

עיצוב ותכנון משרד היא עבודה למקצוענים. ממש כפי שלא הייתם מגיעים לבית המשפט ללא עורך דין, כך עבודת עיצוב משרדים דורשת את שכירת שירותיו של אדריכל מומחה.

קיימות אפשרויות רבות לעיצוב משרד. מראהו הסופי של המשרד נקבע בהתאם לרצון הלקוח, כאשר לחלק מבעלי העסקים חשוב להרשים את הנכנסים לחלל העסק שלהם עם משרד מעוצב שגורר תגובות של התפעלות, ואילו לחלק אחר תהיה חשובה יותר האווירה שמשרה המשרד על עובדי העסק עצמם ונוחיותם.

עיצוב משרד מותאם אישית

כיום יותר ויותר בעלי העסקים שמחליטים לבנות משרד לעסק שלהם  בוחרים ללכת על עיצוב מקורי בהתאמה אישית. פירוש הדבר הוא שעל האדריכל (או משרד האדרכילים) אשר אמון על הפרויקט לאפיין בצורה מדויקת ככל האפשר את צרכיו ורצונותיו של הלקוח וליצור עיצוב ייחודי שניקלע לטעמו של מזמין העבודה.

כמובן שמעבר למראה המשרד, חשוב שיהיה גם פונקציונלי וימלא את צרכיהם של עובדי העסק ובעליו בצורה הטובה ביותר. חלוקה נכונה של חללי הפנים חשובה מאין כמוה ועשויה להיות ההבדל בין משרד שעובדיו מתפקדים בהרמוניה מושלמת, לבין כישלון חרוץ.

לפני החלטה על עיצוב למשרד החדש שלכם נהוג לעשות שיעור מוחין ולחשוב כיצד צריך להיראות המשרד כך שיתאים לתדמית העסק. ישנם עסקים להם יתאים עיצוב דינאמי וצבעוני ואחרים שיתאים להם דווקא עיצוב קלאסי ורשמי יותר. בסופו של דבר חשוב להתאים את העיצוב לתדמיתו של העסק וכדאי לעשות זאת כבר בשלבי התכנון הראשוניים.

נקודה חשובה נוספת היא להסתכל על המשרד שלכם כמכלול ולא להתעלם מחללים שנמצאים במקומות קצת יותר נידחים מאחרים. בעלי עסקים רבים נוטים להתמקד במראהו החיצוני של המשרד ובחלל הכניסה הראשוני וקצת מזניחים את יתר חלליו. הדבר גורם לעיצוב לא אחיד ופוגע בחוויית השהות במשרד.

 

מיקום: היכן לבנות את המשרד שלכם?

זוהי שאלה חשובה, אשר התשובה עליה משתנה בהתאם להעדפותיו האישיות של הפרט שעבורו נבנה המשרד. חלק מהאנשים יעדיפו רכישת משרדים או בנייה של משרד בעיר כלשהי באזור מרכז הארץ, קרוב ל'אקשן' ולמקום בו ממוקמים רוב העסקים בישראל ואילו אחרים יעדיפו משרד באזור שקט יותר, כמו אזור הצפון למשל, שם הפעילות העסקית אמנם מתרחשת בנפח נמוך יותר, אך בהחלט קיימת.

לסיכום, עיצוב משרד היא עבודה אשר דורשת קבלת החלטות מורכבות ולכן חשוב לבחור באדריכל מקצועי שיידע לבצע אותה עבורכם על הצד הטוב ביותר.