עיצוב חזיתות בבניינים משותפים

כל בניין משותף, בשלב מסויים, סובל מבלאי- טיח מתקלף, עמודים שהפינות שלהם מתפוררים, טחב בקירות, חיפוי נופל, מדרגות מיושנות וכו'. כדי לא להיפגע ואפילו להעלות את ערך הנכס, כדאי להשקיע גם בשיפוץ חזית הבניין.

ההחלטה לשפץ את בניין המגורים אינה מתקבלת בין לילה. הפחד מהלכלוך, מהריצות ומהבלגן והדבר גורם לרובנו לדחות את השיפוץ הרצוי. על אף שמרבית מבעלי הדירות יודעים כי פרט לאסתטיקה המתקבלת לאחר השיפוץ, ערך הדירה יעלה בכ -10%, אנו חוששים מהלא נודע הכרוך בשיפוץ. 

מצד שני בעלי דירות בבתים משותפים הבינו כי פרויקט של שיפוץ בניין בו הם מחזיקים בדירה משנה משמעותית את הנראות של הבניין ואת איכות החיים של המתגוררים בו, דמיינו אתכם חוזרים הביתה לבניין המחודש שלכם שעבר פרויקט שיפוץ חיצוני, החניה פתאום נראות כמו חניה בבניין חדש, הקירות החיצוניים של הבניין כבר לא נראים מתפוררים ומלאים בעובש אלא נראים מודרניים ויפים. 

ישנם סוגים שונים של שיפוץ לבניינים משותפים: חיזוק אריחי שיש, שיקום פסיפס, ביצוע טייח חיצוני חדש לבניין, חיפוי הבניין בשיש, צביעת הבניין, חיזוק יסודות ושלד הבניין, חיזוק עמודים ועוד.

כמו כן בניינים רבים מחליטים במהלך פרויקט שיפוץ חזיתות הבניין המשותף לבצע עבודות שיפוצים גם בתוך הבניין שיפוץ לובי הבניין, שיפוץ חדרי המדרגות, שיפוץ המקלט, שיפוץ החניה, החלפת דלתות ארונות החשמל והמים, שיפוץ וחידוש המעלית ועוד. כי אם כבר מחדשים ומשפצים את הבניין, אז הולכים עד הסוף.

כיצד מתחילים תהליך של שיפוץ חזית בניין משותף?

בשלב הראשוני כדאי לפנות לוועד הבית ולהעלות את ההצעה בפני דיירי הבניין. לאחר מכן יש להגיע להסכמה לגבי השיפוץ עצמו. זהו תהליך שעלול להיות ארוך. אחרי קבלת ההחלטה על השיפוץ, ופחות או יותר על הדברים העיקריים אותם רוצים לבצע, יש לפנות לקבלן או אדריכל, בהתאם לעבודה הנדרשת. אם מדובר בשינוי מורכב הדורש תכנון יש לפנות לחברה מקצועית כמו קבוצת עידן. מומלץ מאוד לראות עבודות קודמות של החברה או האדריכל המועמדים לביצוע העבודה, ולדבר עם ועדי בתים אחרים שביצעו שיפוץ דומה לשביעות רצונם. אם מדובר בשיפוץ בניין מורכב, כמו שיפוץ ועיצוב חזית הבניין, יש צורך במהנדס או אדריכל לתכנון השיפוץ. 

מה כולל שיפוץ ועיצוב חזית בניין, וכיצד נקבע המחיר?

שיפוץ חזית הבניין כולל קילוף חיפוי הבניין הקיים, פינוי הפסולת וחיפוי חדש. כולל כמובן גידור הבניין, הוספת שילוט ומכולה שהיא על חשבון הקבלן. חיפוי החוץ השכיח ביותר הוא שליכט צבעוני. השליכט הוא תערובת אקרילית בעלת טקסטורה המזכירה אבן, המשוריינת בסיבים וכוללת בה גם סיליקון. זוהי שכבה של צבע גמיש אטומה למים ומטשטשת פגמים חיצוניים במבנה. ישנם סוגי חיפוי נוספים כגון אבן, שיש והעלות היא בהתאם לסוג החיפוי. 

מחיר השיפוץ מושפע, בין היתר, מהיקף העבודה, מספר הקומות בבניין, איכות החומרים וכמובן, הקבלן איתו בחרתם לעבוד.האם הבניין שלכם ממוקם במרכז או בפריפריה, והאם הגישה אליו היא מורכבת, כל אלה משפיעים על מחיר השיפוץ. וכמובן, עלות אנשי המקצוע השונים הנדרשים בתהליך, כגון עורך דין או מפקח בנייה.

 

2 תגובות
  1. אבי

    שלום
    אני מחפש הצעה לשיפוץ בניין בן 8 קומות
    שהבניין יעבור חידוש
    נא לחזור אליי למייל
    תודה

  2. רוני

    שלום,
    אנחנו מחפשים אדריכל לצורך תכנון שיפוץ בבניין ישן בן 8 קומות ברמת השרון.
    ככל שרלוונטי, אנא צרו עימי קשר.
    רוני