מדריך לקניית שולחן מתכוונן

 כיום, משידועים הנזקים של ישיבה ממושכת בקרב העובדים במשרד, עלתה גם הפופולריות של שולחנות מתכווננים, שמאפשרים מעבר בין מצב עבודה בישיבה למצב עבודה בעמידה. ואכן, שורה ארוכה של מחקרים מדעיים חשפו את היתרונות הבריאותיים בשולחן מתכוונן שמאפשר גמישות ועבודה בכל צורת עבודה רצויה.

שולחן מתכוונן

עבודה במשרד – הסיכונים והחסרונות

עבודה משרדית, ובוודאי כזו שנמשכת לפחות 7 שעות ברציפות, טומנת בחובה סיכונים רבים לבריאות בטווח הקצר והארוך. מחלות רבות בעידן המודרני מיוחסות לאורח חיים יושבני, ומחקרים אף מציגים כי פעילות גופנית עבור אדם ש"מבלה" את מחצית יומו בישיבה – לא תועיל על מנת לצמצם את הנזקים. הגב, הכתפיים, הידיים והרגליים סובלים מנזקים, והדבר מביא לעייפות ולחוסר ריכוז בקרב העובדים. כיום ישנן מערכות עבודה אגרונומיות שמאפשרות עבודה רציפה עם מינימום כאב ונזק. שולחן מתכוונן הוא אחד מהם.

 

האפקט הרפואי של שולחן מתכוונן

 האפקט הרפואי של השולחן המתכוונן הוא ברור, בייחוד לצד המחקרים הרבים שמוכיחים כי ישיבה ממושכת מזיקה לבריאות בטווח הקצר והארוך. מנגד, גם לעמידה ממושכחת יש את החסרונות שלה, שעיקרם הוא כאבים בגב התחתון. שולחנות מתכווננים מאפשרים לחלק את זמן העבודה בעמידה וישיבה לסירוגין. אז מה הם היתרונות הרפואיים של שולחנות מתכווננים?

  • מאפשר פיזור עומסים בעמוד השדרה
  • מונע כאבי גב כרוניים
  • משפר את זרימת הדם
  • מצמצם סיכונים בריאותיים הנלווים לאורח חיים ללא פעילות גופנית
  • מאפשר תנועתיות של הגוף
  • ריכוז וערנות גבוהים יותר

 

שולחן מתכוונן – איך זה עובד ולמי זה מתאים?

 משטח העבודה והרגליים של השולחן ניתנות להעלאה והורדה בהתאם לתנוחה הרצויה. ניתן לעבוד בעמידה, בישיבה על כיסא סטנדרטי ואף בישיבה על הרצפה או על כיסא נמוך. שולחן העבודה רחב דיו ומאפשר להניח עליו מחשב ומסמכים. השולחן מתאים בעיקר לאנשים שעובדים ממושכות בעבודה משרדית.

 

מהו המחיר של שולחן מתכוונן?

 מחירו של השולחן המתכוונן תלוי בחומרים ממנו הוא עשוי, במידותיו, במשקל שלו ובעיקר במנגנון ההפעלה שלו – ישנם שולחנות מתכווננים חשמליים וכאלה המתכווננים באופן ידני. שולחן מתכוונן באופן חשמלי יעלה בין 4,000-5,000 ₪ ואילו שולחן המתכוונן באופן ידני ניתן למצוא בטווח של 1,000-2,000 ₪.

  

מה חשוב לבדוק לפני שקונים שולחן מתכוונן?

לפני ביצוע הרכישה, ומפאת מחירו היקר יחסית של השולחן, כדאי לבדוק היטב שהשולחן בו אתם מעוניינים הוא המתאים עבורכם.

  • מידות השולחן – חשוב לוודא שמידותיו של השולחן מספקות אתכם הן בבחינת מידות גופכם והן עבור הדברים אותם תרצו להניח על השולחן, החל ממסך מחשב ועד לטלפון, מזכרות וניירת.
  • משקל – המשקל אותו יכול לשאת השולחן הוא קריטי כדי להתאים אותו לצרכים שלכם. כמו בסעיף הקודם, במידה ועל השולחן צפויים להיות מונחים דברים רבים וכבדים, בחרו בשולחן בעל יכולת משא. חשוב לקחת בחשבון שדבר זה ישפיע על המחיר.
  • דגם וחומר השולחן – שולחנות מתכווננים, בדומה לשולחנות עבודה רגילים, יכולים להיות עשויים מחומרים שונים. בחרו את החומר המתאים לכם ביותר הן מבחינה פרקטית וגם מבחינה עיצובית.
  • חשמלי או ידני – ניתן לבחור בשולחן אשר מתכוונן באופן ידני או חשמלי. אם הדבר אינו מהווה עבורכם שיקול, תוכלו לבחור לרכוש שולחן המתכוונן באופן ידני ובכך לחסוך באופן משמעותי.

 

לעבודה נוחה ויעילה יותר

שולחנות מתכוונים הם הדבר הבא בכל הקשור לעבודה משרדית בריאה ואפקטיבית יותר, שתשפיע על תחושתכם הפיזית והמנטלית כאחד, ותאפשר לכם לבחור את תנוחת העבודה המועדפת עליכם.