כך תמנעו מליקויי בניה בבית החדש שלכם

רכשתם בית או דירה חדשה בסכום גבוה ואתם נרגשים להיכנס אליו. כמה תתאכזבו לדעת שקיימים בו ליקויים משמעותיים, שישבשו חיש קל את אורח החיים שלכם, ויחייבו הוצאת כספים נרחבת נוספת בעתיד הקרוב ובעתיד הרחוק? בדרך כלל כשאנו קונים משהו חדש, אנו מצפים לקבל מוצר איכותי, תקין ושלם. אם מדובר בבית שלנו, שמשול בשבילנו לבית מקדש, ועלה לנו הון תועפות – הציפייה שלנו גבוהה עשרות מונים. מאמר זה יסביר כיצד להימנע מכניסה לבית עם ליקויי בניה, יפרט בדבר בדיקת דירה חדשה, איתור נזילות בבית וביצוע בדק בית משמעותי על ידי חברות בדק בית מקצועיות.

ליקויים באינסטלציה ובצנרת ואיתור נזילות בבית

ליקויים אלה קשים, עמוקים ושכיחים במיוחד ולבטח יותר משהיינו רוצים שהם יהיו. לא קל לאתר את הבעיות הללו, בטח בשלב ראשון, מבלי לפגום ולהרוס קירות בבית. מאחורי אותם קירות נמצאת הצנרת ואם לא נאתר את הנזילות הקיימות, מהר מאוד נגלה סימנים של רטיבות. חשוב לחפש סימנים של עובש, לפתוח במקביל את כל הברזים בבית ולבדוק שאין סתימות בצנרת. דרך טובה נוספת היא לוודא שכל הברזים סגורים ולבדוק את שעון המים של הדירה – כמובן שבשלב זה הוא אמור, אם לא קיימת בעיה, לא לזוז כלל.

ליקויים אפשריים אחרים

קיימים ליקויים רבים שניתן למצוא בכל נכס, חדש כישן. יש לוודא שמערכת החשמל של הבית לא "קופצת" ועובדת כראוי ומבלי לסכן את הדיירים, שמערכת הגז תקינה ואינה מסוכנת, שאין ליקויי בניה בחיפוי הקירות ובצבע, שאין ליקויים בעבודות הריצוף, השיש והקרמיקה, שאין בעיות הקשורות לליקויים בבידוד התרמי והאקוסטי של הבית – ועוד. בית הוא מערכת הוליסטית שלמה ומורכבת בעלת מרכיבים רבים וכל פרט אמור להיבחן בדקדקנות. חשוב בנוסף לוודא שכל החומרים שבהם משתמש הקבלן הם בעלי תו תקן חוקי.

להתחיל מוקדם ככל האפשר

מומלץ להעסיק אנשי מקצוע שידאגו כבר בשלב התכנון למנוע ליקויי בניה עתידיים ובכך להקדים תרופה למכה. כמובן שגם בשלבים מתקדמים יותר כיצד לבוא מה מצב הנכס ובוודאי לפני שנכנסים אליו באופן רשמי. באופן כללי, קל יותר לתקן ליקויים ולדרוש את תיקונם בשלבים הראשוניים מאשר כאשר הדירה כבר נמסרה, מרוהטת ומאוכלסת.

בדיקת דירה חדשה ובדק בית על ידי חברה מקצועית

המעבר שלכם הוא נושא גדול, שחיכיתם לו זמן רב והצריך מכם ממון עצום. אם אתם רוצים לוודא שאתם מקבלים בית תקין, שתוכלו לשהות בו בכיף ובלי בעיות שיתגלו במהרה ויחייבו אתכם להוציא סכומי עתק נוספים – כדאי להיעזר בשירותיה של חברת בדק בית מקצועית, שיודעת איך לאתר את כל הבעיות האפשריות, הן את הנסתרות והן את הגלויות. רק אנשי מקצוע מנוסים ידעו לאן לגשת, כיצד לבדוק את הבית ואיך להיכנס בעובי הקורה. סביר להניח שאתם אינכם בעל הידע המקצועי הדרוש לביצוע הפעולות הללו ותמימותכם עלולה לעלות לכם בשקט הנפשי שלכם ובממון רב. מומלץ להיעזר בחברת "פלג אדריכלים" למען כל הצרכים הרלוונטיים ולייעוץ מקצועי.