טרנדים בבניית בתים פרטיים

בית פרטי הוא נכס יקר, קחו את הזמן לעשות את המחקר הנחוץ, הקדישו מחשבה לפרטים הגדולים והקטנים בחרו את האדריכל והקבלן המתאימים, ואל תרוצו אחרי כל טרנד חולף…

אחד החלומות הגדולים ביותר של כל משפחה ישראלית הוא בית פרטי. צמוד קרקע, רחב ומפנק, שיעניק תחושה של בית, האפשרות לעצב אותו מבחוץ ומבפנים בהתאם לסגנון אותו אנו אוהבים, הופכים את הבית הפרטי לייחודי לנו, ואכן בניית בית פרטי נחשבת לאחת המשימות המורכבות עבור אלה שהחליטו לעשות זאת.

כמו כל תחום אחר גם ענף הבנייה , חשוף ומושפע מטרנדים. ההשפעה העיקרית על ענף הבניה הפרטית בישראל, מגיע מאירופה. הטרנדים נקבעים אצל אדריכלי צמרת בעולם ולמעשה זהים לנעשה בתעשיית האופנה, בהבדל גדול אחד, משך זמן החיים של הטרנד – בענף הבנייה הוא ארוך יותר.

טרנדים בבית בית פרטי

רצוי ללקוח הבונה את ביתו, לבחון ולבדוק את תופעת הטרנדים,  ולא לקפוץ ולאמץ כל טרנד אופנתי. כי בניגוד לפריטי אופנה שנמאס ופשוט מחליפים או "זורקים", פריטי בניה לא ניתנים להחלפה באופן כה פשוט. לכן יחד עם האדריכל חשוב התכנון המקדים ובחירה נכונה של הטרנדים המועדפים, שיהיו פונקציונלים, ויתאימו לאורח החיים המשפחתי שלכם.

בית חכם: המושג בית חכם הפך טרנדי במיוחד בשנים האחרונות. בתים רבים בישראל מצטרפים אל הקדמה, מושיטים יד אל הטכנולוגיה ומאפשרים לה להיות חלק בלתי נפרד מהתנהלות הבית. בית חכם הוא חסכוני יותר, כל המוצרים מתוכננים להידלק ולפעול רק בזמנים שאנו צריכים אותם, החל ממנורת הלילה וכלה במכשיר החשמל היקר ביותר. כך בעצם אנו חוסכים בחשמל מיותר ובמקביל נהנים מתפעול של המוצרים הללו בצורה אופטימאלית.

תקר גבוהה: תקרה גבוהה עוזרת לזרימת האוויר בבית ולאוורור אופטימלי. כאשר שטח הרצפה מצומצם גובה התקרה ממלא את הפונקציה של חלל פתוח ונותן תחושה של מרחב גדול יותר. תקרות גבוהות נותנות גם אפשרות ליותר חלונות ויותר אור בבית.

חלונות גדולים: אור טבעי הוא האור המחמיא ביותר לכל חלל והוא תמיד עדיף על תאורה באמצעים אחרים. וכל אדריכל  ימליץ על מפתחים גדולים במיוחד בבתים פרטיים, הן בחדרי השינה, הן במטבח, הן במרחב האירוח ובפרט בכל מקום שפונה אל החצר או הסביבה. חלונות גדולים מאוד מחייבים תכנון מדויק ומספקים נחת רבה מאוד לאורך כל שעות היום.

מבואה ולובי: גם בתכנון של בית פרטי,ישנה חשיבות ללובי רחב ונוח. בזמן התכנון עליכם לשקול יחד עם האדריכל מה יהיה גודל הלובי וכיצד לתכנן אותו כמה שיותר מזמין ורחב ידיים. לפעמים שווה להקריב מספר מטרים מרובעים משאר חדרי הבית לטובת לובי רחב שנותן אפקט של מרחב ונינוחות מיד עם הכניסה לבית. 

הרבה ירוק מסביב: בבתים פרטיים נראה השקעה בגינה ובשטח החיצוני של הבית, בדרך כלל, צמחייה רבה ולא מעט ירוק. בהחלט כדאי גם לכם לקחת זאת בחשבון שכן צמחייה מושקעת מוסיפה לאווירה בבית. במידה ואין לכם גינה או שטח שמקיף את הבית הפרטי, תוכלו להוסיף צבעוניות של פרחים על ידי עציצים ואדניות שונות במרפסת ובבית. 

בריכה: לאחרונה נהיה פופולרי יותר מתמיד טרנד הבריכה אם כבר בית פרטי עם מרחב, אז למה לא בריכה? עולם הבריכות והשחייה הוא עולם מתקדם ואין גבול לסוגי הבריכות שניתן לבנות בשטחים פרטיים וחיצוניים. בריכות שחיה הם מוקד אטרקטיבי לגיבוש ולבילוי משפחתי וחברתי. בריכות השחייה הפכו עם השנים לאטרקציה מושקעת הן מבחינת איכות והן מבחינה ויזואלית.

למידע נוסף https://i-eng.co.il/