דגשים חשובים בעיצוב הדירה

הבית שלנו הוא המבצר מפני סכנות אלו ואחרות. בשנים האחרונות רבים מעדיפים לשפץ את הבית הקיים במקום לעבור דירה, החלטה שיש בה המון מן החכמה. באמצעות טיפים משמעותיים והתמקדות בעיקר ניתן לעצב את דירת החלומות ולהגיע למראה מרשים ומסוגנן של דירת פאר ייחודית. הודות לחופש העיצובי הקיים כיום בעולם בתחום עיצוב דירות תוכלו למעשה לעצב כל מה שעולה על דעתכם וכל סגנון שתרצו לראות בדירה שלכם עצמכם. על מנת להבטיח את העיצוב האידיאלי חשוב להקפיד על כמה עקרונות מהותיים.

עיצוב בהתאמה אישית

רבים מתפתים לעצב את הדירה שלהם על פי מודל המוזכר במגזין או כל דוגמה אחרת הנראית קורצת. הלכה למעשה, כל בית הינו מקרה ייחודי בפני עצמו המצריך התאמה אישית של המפלסים והעיצוב, של הסגנון והמפרט הטכני. אין ספק כי על מנת להתאים את הרכיבים השונים לבית החדש שלכם תצטרכו בייעוץ מקצועי של אדם מנוסה על מנת להימנע מטעויות העלולות לעלות ביוקר.

שיפוץ יסודי או שיפוץ קוסמטי

כל שיפוץ הינו בעל עקרונות ייחודיים משלו. כאשר מדובר בשיפוץ קוסמטי מדובר בתיקונים ושינויים מינוריים יותר ואולם כאשר השיפוץ הוא שדרוג יסודי של הבית, נדרשת עבודה מושקעת ואיכותית של איש מקצוע אשר ילווה את בניית הבית מתחילתו ועד סופו. חשוב להחליט מראש על גבולות השיפוץ ועל החלקים שעליהם מוותרים במהלכו.

תיאום ציפיות

בעיצוב הדירה חשוב לשבת יחד עם כל המשפחה טרם תחילת התהליך ולהבהיר את הציפיות של כל אחד. מה הוא הסגנון הרצוי? האם יש חדרים או חלקים בדירה שאמורים להישאר כמות שהם? האם ישנם חלקים שצריכים "להיעלם" מהבית? אילו סוג רהיטים ימוקמו בדירה לאחר השיפוץ? האם יש להחליף את הריצוף ואם כן – לאיזה סוג? שאלות אלו ואחרות יכולות להנחות את בני המשפחה במציאת הדירה המושלמת.

מפלסי הבית

מפלסי הבית הם הגורם הראשון שעלינו להתייחס אליו בבואנו לעצב את ביתנו מחדש. כמה מפלסים קיימים בו כעת? האם ברצוננו לשנות את מבנה המפלסים הקיים ואם כן – לאיזה מבנה? באמצעות בחירה חכמה וייעוד מתאים של המבנה למפלסיו השונים ניתן להבטיח כי תוצאת העיצוב תהיה מרשימה וייחודית.

שטחים חיצוניים לבית

שטחים חיצוניים לבית כמו גינה או חצר צריכים להילקח בחשבון גם הם בעת תכנון הדירה העתידית שלכם. חשוב להתאים את העיצוב הסופי של הדירה למפרט הקיים בה ולאופייה הנוכחי.