תכנון מטבח, צעד אחר צעד– מדריך מעשי

יש דברים בחיים שחשוב לעשות אותם באופן מדוד ולא ספונטני. כאשר אנחנו רוצים לשפץ את המטבח בבית עלינו לשפץ אותו לפי תכנית מדויקת. עלינו להגדיר את המטרות שלנו מהמטבח כמו למשל כמה פעמים בשבוע אנחנו מבשלים, איזה גודל של ארוחות אנחנו מבשלים ואיזה סוג בישולים אנחנו מבשלים יותר. לפי אופי הבישול שלנו נוכל לתכנן את המטבח. המטבח צריך להתאים לצרכים האישיים שלנו וכך למשל מטבח שיכול להתאים למשפחה בת 4 נפשות לא יתאים בהכרח למשפחה שיש בה 10 נפשות או לזוג נשוי ללא ילדים. כיום ניתן לתכנן מטבחים כך שהם יתאימו כמו כפפה ליד הן לבית בו הם נמצאים והן למי שמבשל בהם. המטבח בבית צריך להתאים לא רק לאופן הבישול שלנו אלא גם לטעם האישי שלנו.

למה חשוב לשמור על ראש פתוח כאשר מתכננים מטבח?

כאשר אנחנו מתכננים מטבח חשוב מאוד לשמור על ראש פתוח. ככל שנחשוב מחוץ לקופסא כך נוכל לתכנן מטבח איכותי יותר. אנחנו יכולים לבחור לתכנן מטבח ייחודי על ידי כך שנסתכל בקטלוגים של מטבחים מעוצבים ונראה איזה סוג מטבח אנחנו הכי אוהבים והכי מתחברים אליו. אנחנו יכולים לבחור לעצב מטבח בסגנון שונה כמו למשל סגנון כפרי או סגנון צרפתי. כיום המגמה בשוק של מטבחים מעוצבים בהתאמה אישית. ההתאמה האישית של המטבחים יכולה לבוא לידי ביטוי בעיצוב של משטחי העבודה וגם בעיצוב של ארונות המטבח.

תכנון מטבח – הגודל כן קובע! על חשיבות המידות של המטבח בעת התכנון שלו

בכל מה שקשור לתכנון של מטבחים, הגודל של המטבח כן קובע. יש חשיבות רבה לתכנון המידות של המטבח. כאשר לשטח בבית בו ניתן לבנות את המטבח, יש חשיבות רבה בניצול של כל סנטימטר. ככל שננצל טוב יותר את השטח שיש לנו במטבח כך המטבח יהיה פרקטי יותר ויהיה נוח יותר לעבוד בו. אנחנו יכולים לבחור לבנות את המטבח באופן שיהיה חדשני ומעוצב, על ידי כך שנבנה את הארונות במטבח באופן שיהיה יצירתי מאוד. ניתן למשל לבנות ארונות מודולריים. כאשר בונים למשל אי במטבח אפשר לבנות בצדדים שלו ובדפנות שלו מדפים או מקומות אחסון של פריטי מזון יבש או כלי מטבח. כך האי במטבח יכול להפוך להיות המזווה. באופן זה ניתן לחסוך מקום רב ולנצל באופן חכם יותר את כל השטח שיש במטבח.