תכנון בית פרטי שלב אחרי שלב

בית פרטי כולל את מלוא הפוטנציאל לאיכות חיים גבוהה באמת. הבעיה היא שעד שהיתרונות שלו יבואו לידי ביטוי, יש צורך בתכנון מוקפד של הבית – מה שמצריך פרק זמן של חודשים ולרוב אפילו של שנים. מי שמעוניין להקים את הבית עשוי לא לדעת כיצד להתחיל בדיוק, מה שעלול לעכב את הפרויקט או אפילו להביא לכך שהוא יתבצע שלא על פי הספר. המדריך הבא יעשה לכם קצת סדר בבלאגן.

קבלת ייעוץ ראשוני

כדי לצאת לדרך להקמת בית פרטי, נדרש מטבע הדברים הון עצמי שאינו מבוטל כלל – הון אשר נצבר במשך שנים ארוכות, על פי רוב. לאחר שאתם משוכנעים שאתם יכולים להתחיל, מומלץ ליצור קשר ראשוני עם אדריכל. הוא יוכל להסביר לכם באופן כללי את חוקי המשחק בתחום ולראות כיצד ניתן לתרגם את החזון שלכם לכדי אלמנטים מובהקים של הבית.

רכישת קרקע או המגרש

השלב הבא מתחיל את הפרויקט באופן מעשי: רכישה של מגרש עליו עתיד להיות מוקם הבית. כמובן, שיקולי תקציב צריכים להיכנס כאן לתמונה, כשלצורך הבחירה המושכלת חשוב לסקור היטב את מאפייני הקרקע: הגודל, השיפוע, החתך וכן הלאה. אלה יגדירו אילו מבנים ניתן להקים על גבי הקרקע ובאיזה אופן.

תחילת התכנון האדריכלי

השלב הבא הוא זה בו מתחיל הפרויקט לקרום עור וגידים, עם בחירת אדריכל (שיכול להיות האדריכל מהסעיף הראשון) ותחילת התכנון הראשוני של המבנה. אין צורך להמציא את הגלגל מהבחינה הזו, כאשר יש תוכניות מוכנות עליהן ניתן להתבסס, עם שינויים הכרחיים פה ושם. בתיאום שלכם עם אנשי המקצוע ניתן לבצע שינויים בתכניות ולהתאים את המבנה באופן מלא לצרכים העתידיים שלכם.

השלב הבירוקרטי

כשהתוכנית מוכנה, יש להגיש אותה לועדה המקומית של הרשות המקומית אשר בתחומיה נמצא הנכס. ההליך הזה מתבצע בעיקרו באמצעות האדריכל, שבוחן את התנאים הספציפיים של הרשות ואת הדרישות הנקודתיות שלה.

תחילת הבנייה

בחירת קבלן לביצוע הבנייה ממשיכה את התהליך, כשחשוב כמובן לבחור בקבלן מנוסה בהקמת מבנים מהסוג הזה. העבודות שהוא לוקח על עצמו יכללו את כל האלמנטים של המבנה, החל מבניית השלד ועד לעבודות הגמר.

יש להדגיש כי הנושא של עיצוב גינה צריך לקבל חשיבות מכרעת כבר בנקודת ההתחלה. רצוי שהתכנון שלה יתבצע בצמוד לתכנון הנכס וכך גם בנייתה, כאשר נקודת המוצא שלכם צריכה להיות שתכנון מוקדם מגדיל את כמות האפשרויות ומקל בצורה ניכרת את ביצוע העבודה.

קבלת האישור הסופי

לאחר השלמת הבנייה, חוזרים להתנהל מול הרשות המקומית במטרה לקבל את טופס 4 המיוחל, המאפשר למעשה תחילת מגורים בנכס. ייתכן שכדי לקבל את הטופס יהיה צורך בשינויים נקודתיים.