שילוב עץ בבית למראה חמים

עץ הינו חומר גלם ייחודי, באזורים רבים בעולם הוא נחשב יוקרתי אולם למעשה בעבר עץ היה חומר הגלם הנפוץ ביותר לבנייה הודות לזמינותו ונוחות השימוש בו.
כיום נעשה שימוש בעץ בבנייה לא ככורח אלא מתוך בחירה מחושבת המשרתת צרכי עיצוב. העץ מאפשר השגת מראה אוטנטי והשריית אוירה ייחודית. עץ עשוי להשתלב כאלמנט נפרד, מדרגות עץ למשל, או כמוטיב עיצוב מרכזי התופס שטח גדול, כך למשל במקרה של חיפוי קירות פנים בעץ או בחירה ברצפות פרקט עץ.
מאמר זה עוסק באפשרות לשלב בנייה בעץ לא בין כתלי הבית אלא דווקא מחוץ להם, בגינה או במרפסת. כך למשל יכול דק עץ להוות תוספת נאה ופרקטית, בית עץ יכול להיות אטרקציה לילדים, מחסן מעץ יכול ספק פתרון שהוא גם יעיל וגם אסטטי ועוד.

דק עץ

אולי הנפוץ ביותר מבין תוספות הבנייה בעץ בגינות ומרפסות הוא דק העץ. בעבר דקים היו נבנים תמיד מעץ טבעי וסוג העץ הנבחר היה קובע את תכונות הדק הן מבחינת מראה והן מבחינת עמידות. כיום ישנה חלופה אטרקטיבית למדי לדק עץ בדמות דק סינטטי העשוי לוחות מחומר סינטטי דמוי עץ אשר פותח במיוחד לצרכי הקמת דקים.
מי שמבקש להקים דק עץ בגינה או במרפסת טוב יעשה אם ילמד מעט על סוגי העץ השונים המשמשים לבניית דקים כמו גם על האפשרות לבחור בדק סינטטי. מידע רב ניתן לקבל מנציגי מכירות במחסני עץ המוכרים גם לוחות עץ טבעי לדקים וגם לוחות דק סינטטי, מן הגדולים שבמחסני עצים כגון אלה בארץ הוא מחסן העצים מי השרון בפתח תקווה, שם תמצאו מגוון עצום של עץ טבעי כמו גם לוחות סינטטיים לדקים ולרצפות פרקט.

מבנים מעץ


מלבד דקים, שהם למעשה משטחים "מרוצפים" עץ, ניתן לשלב אלמנטים מעץ בגינה ובמרפסת בדמות מבנים כגון בתי עץ או מחסנים. ישנו היצע של מבנים כאלה אותם ניתן לרכוש כקיט ולהרכיבם באופן עצמאי או בעזרת בעלי מקצוע. אפשרות אחרת היא לתכנן ולבנות מבנה כזה בעצמנו, דרושים רק כלי עבודה חשמליים בסיסיים (מסור חשמלי, מקדחה ומברגה), נכונות וידע בסיסי בעבודה בעץ. אם אין ברצוננו לבנות בית עץ או מחסן עץ בעצמנו ואנו לא מעוניינים במבנה מן המוכן (בשל מראה "מתועש" או שאין כזה במידות הדרושות) ניתן בנקל למצוא בעלי מלאכה שישמחו לסייע ולבנות עבורנו בית עץ או מחסן, במרפסת או בגינה, לפי חזון שנתאר להם.

עץ עשוי ללא ספק להוות תוספת לה השפעה רבה על עיצוב החלל גם מחוץ לבית, בגינה או במרפסת, כמו גם בפנים הבית (רצפות פרקט עץ, חיפוי קירות בעץ, מדרגות עץ, דלפקים, ארונות וכו'). עץ הוא ורסטילי מאוד וניתן להשיג בעזרתו שלל עיצובים, מראה גס, חמים וקלאסי, מודרני חלק ומהוקצע ועוד.