שילוב קמין עץ בתכנון אדריכל

החורף מתקדם אלינו בצעדי ענק ובכל בית בישראל מחפשים הישראלים אחר אמצעי טוב לחימום הבית בצורה אידיאלית. יש ישראלים אשר ייצמדו אל מיזוג האוויר באמצעות המזגנים אשר נמצאים בכל חדר, אולם יש כאלה שפחות מחבבים את סוג החום שמפיץ המזגן ויחפשו אחר תחליף שגם ייראה טוב וגם ייצור חום אמיתי ונעים שכיף להתקבץ לידו בימי החורף הקרים. אחד מאלה הינו קמין עץ, שגם מחמם וגם אינו מצריך תשלום גבוה עבור חשמל כמו במקרה של מזגנים, זולים ככל שיהיו.

התקנה של קמין עץ בבית משותף

אתם ממש מתלהבים מכמות החום הנעים אשר מפיץ שימוש בקמין עצים, אבל אתם מתגוררים בבניין שיש בו עוד כמה וכמה דיירים מלבדכם? כדי להתקין את הארובה של קמין עץ אתם תזדקקו לקבל את האישור של 75% מן הדיירים מכיוון שאותה התקנה מצריכה יצירה של פתח עבור הארובה דבר אשר משנה את פני חזית הבניין.

מלבד זאת, ישנה ההתייחסות של עניין הבטיחות והצורך בקבלת אישור מכבי אש אשר אינו חובה, אבל בהחלט ייתכן מצב בו וועד הבית בבניין שלכם ידרוש אישור מעין זה.

ישנם אנשים אשר מתקינים מבלי לשאול אף אחד מן השכנים אך יש לקחת בחשבון ישנם שכנים נחמדים שימצאו לנכון להתלונן לגבי התקנה זאת. במקרה כזה פשוט מעבירים בקשה להיתר עבודה מצומצמת מן הרשות המקומית.

התקנה של קמין עוד בשלב תכנון אדריכל

קמין עץ בהחלט יכול להיות אלמנט עיצובי אש יתפוס את עיניו של כל אדם אשר נכנס אל הסלון ויהווה מרכז תשומת הלב בחלל רחב זה. בעזרת תכנון מוקדם של אדריכל ניתן לשלב את המיקום הנכון של קמין עץ בסלון ולבחור את סוג הקמין שיהיה מעוצב באופן שמשתלב בצורה הרמונית עם יתר העיצוב של הסלון, ליצור חלל נכון עבור השילוב של הקמין בסלון ולתכנן את הפתח הרצוי עבור הארובה של הקמין.

מעבר לכל אלה חשוב לוודא כי הקמין יספק את החום הנדרש ויתאים אל הגודל של הסלון המתוכנן להיבנות. אדריכל חושב מראש על כל אלה ומייצר את הסביבה הנדרשת לשם התקנה נכונה של קמין עבור עצים בסלון.

תפעול נכון של קמין עץ

ישנה חשיבות רבה עבור התקנה של קמין עץ הרחק מחומרים בעירים ובמרחק הנדרש מן הקיר אליו הוא צמוד. מעבר לכך יש לדאוג מראש לרכישה של עצים המתאימים לשימוש בקמין עצים ולשמור על אלה מפני לחות ורטיבות. העלות עבור התחזוקה הינה נמוכה במיוחד ולכן זהו אמצעי חימום משתלם במיוחד.