קמינים מעוצבים לשילוב בתכנון אדריכלי

עיצוב ותכנון בית, הן משימות מורכבות אשר דורשות סיוע של אנשי מקצוע רבים על מנת לקבל את התוצר המושלם. לאחרונה נראה כי המודעות לעיצוב ותכנון נכון של חלל הבית תפס תאוצה רבה ואנשים רבים משקיעים את מיטב כספם על מנת לעצב את ביתם גם בצורה פרקטית ונוחה וגם שמים דגש על עיצוב הסגנון הרצוי, כלומר הם בוחרים קו מסוים ועל פיו הם מעצבים את ביתם. לדוגמא – אם הוחלט על סגנון כפרי, כלל הרהיטים והאביזרים בבית יהיו בסגנון כפרי, הן מבחינת עיצובים והן מבחינת הטאצ'ים הקטנים שעושים את ההבדל. וכך הלאה לגבי יתר הסגנונות אם זה סגנון עתיק, מודרני, קלאסי ועוד.

הטרנדים הבולטים בעיצוב הבית

בעיצוב בית, תמיד יש צורך לבחור בפריט מסוים שירכז את תשומת הלב לדוגמא – אם מדובר בעיצוב חלל הסלון, יש לבחור בפריט מרכזי שיבלוט כמו למשל שילוב קמין מרהיב במרכז הסלון, שהרי ניתן למצוא מבחר רב של קמינים ולשלב אותם בעזרת תכנון אדריכלי מקצועי בחלל הסלון, כך שתשומת הלב המרכזית, תופנה אליו. הקמינים לא בכדי הפכו לשם ודבר בתחום העיצוב, שהרי הם היו קיימים מאז ומעולם בבתים, לכן הם מזכירים מעט ניחוח עבר, אך זאת לצד עיצובים מרשימים וחומרים איכותיים שלא מותירים מקום לדמיון.

סוגי קמינים פופולאריים

קמין עץ

קמין עץ עובד על בערת עצים והוא הסוג העתיק ביותר שקיים מאות שנים. קמין עץ למעשה מאפשר לחוש את האווירה של פעם בבית, אך הוא משאיר ריח בערה של עצים, אך כמובן שעלויות האחזקה שלו נמוכים יותר ביחס לקמין גז ונפט וגם הבערה שלו נשמרת לאורך זמן רב.  אך יש צורך לשמור היטב על העצים מפני רטיבות ולחות.

קמין גז

קמין גז הינו מופעל על ידי גזטבעי ולו דלת זכוכית שיכולה לעמוד בטמפרטורות גבוהות. היתרון של קמינים מגז הוא העובדה שהם אינם משאירים ריח בערה והם ידידותיים לסביבה. מעבר לכך, ניתן להתקין אותם בכל מקום בבית ולחבר אותם לצינור הגז המרכזי.

קמין נפט

קמין נפט מפיק בערה על ידי נפט או על ידי סולר, כך שהחום בו נשמר לזמן רב ובעצם כמעט יממה שלמה מכיוון שקירות הבית סופגים את חום הנפט גם לאחר הכיבוי שלו.