עיצוב משרדים תדמית היוצרת הצלחה

מה ההבדל בין משרד סתמי למשרד שכיף להיכנס אליו? האם ישנו מראה, או עיצוב, של משרד שיגרום לנכנסים אליו לחוש כי מדובר במשרד מצליח, שהמבקרים בו מרגישים רצון להפוך חלק מן הנעשה בו, על מנת לקחת חלק בהצלחתו?
התשובה היא כן, ללא ספק.

איך מעצבים משרד כך שישדר הצלחה, והאם העיצוב הוא סוג של נבואה שמגשימה את עצמה? על כך ועוד, במאמר שלפניכם.

מעוצב להצלחה – עיצוב משרדים מעורר השראה

משרד מעוצב הוא משרד שבו איש מקצוע חשב על המיקום, הצבעוניות והמראה הכללי של כל איזור, חלל, וחדר. המשרד המעוצב משרה אווירה ורושם שנבחרו בקפידה מבעוד מועד, וכל פריט וצבע בו יכולים לעודד (או להחליש) את הרושם הזה.

עיצוב המשרד כחלק מתדמית בית העסק

תדמית היא לא משהו ש"קורה", באופן ארעי, למשרד שכבר יש לו הרבה קשרים ועיסוקים בשוק. תדמית היא עניין מנוהל ומוכוון, והעיצוב משרת בה חלק חשוב. מכיוון שכשאנחנו אומרים "עיצוב" אנחנו לא מתכוונים רק לעיצוב החלל (אלא גם לעיצוב הלוגו והפרינט, וכדומה), ניתן להבין כי מדובר פה על חבילת נראות כוללת שתשנה את הפנים והחוץ של בית העסק.

איזו תדמית מתאימה לכם?

עיצוב המשרד ישרת את התדמית הנבחרת עבור בית העסק. הנה כמה דוגמאות:
אם אתם בוחרים ללכת על תדמית כיפית, למשל של משרד הייטק צעיר, בעל "ראש פתוח", צבעוני וזורם, העיצוב יכול להיות צבעוני, מגניב, לא סימטרי, קצת "משוגע", עליז ומזמין. הרושם הלא מודע שיתקבל אצל המבקרים במשרד הוא רושם של עסק שיודע להתגמש, "לחשוב מחוץ לקופסה", שנעים לעבוד איתו ואצלו, צעיר ועכשווי.

אם אתם בוחרים תדמית בוגרת, קלאסית ויציבה עבור העסק שלכם, נבחר בקפידה פלטה של צבעים ובה נשתמש בעיצוב המשרד, כאשר נבקש להדגיש את היציבות, למשל על ידי שימוש בפסים או קווים, דפוסים חוזרים, וכדומה. הרושם הלא מודע שיתקבל אצל המבקרים במשרד יהיה רושם של חברה מנוסה, וותיקה, שיודעת מה שהיא עושה ואפשר לסמוך עליה.

אל תזניחו את הפינות הקטנות

משרד מעוצב הוא בפירוש לא רק חלל כניסה עם תמונות יפות ומוארות. קשה להשיג רושם אמיתי, בר קיימא, כאשר חלקים שונים של חללי בית העסק משדרים מסרים שונים למבקרים. לכן, תהליך עיצוב המשרד יכלול כל מרחב וחלל במשרד, כולל המטבחים, אזורים ציבוריים, וכמובן, המשרדים וחדרי הישיבות.

משרד מעוצב מצליח יותר ממשרד שאינו מעוצב

משרדים המעוצבים על ידי איש מקצוע משדרים באופן רהוט יותר את התדמית שהם מבקשים להעביר למבקרים. כך, אנחנו רואים באופן מובהק כי הן מחפשי עבודה והן לקוחות פוטנציאליים מעדיפים לקשור קשרים עם חברות בעלי משרדים מעוצבים התורמים לתדמית המשרתת את העסק. המשרד המעוצב מעורר תחושת הצלחה אצל מבקרים ומעודד את הרצון להידמות, לעבוד עם העסק שלכם.

וגם – יותר כיף לעבוד במשרד מעוצב!

עיצוב המשרד ייעשה בשיתוף עם בעלי המשרד ותכליתו בפירוש אינו רק ויזואלית, אלא גם פונקציונאלית. לאחר תום תהליך העיצוב תקבלו לא רק מקום שמשדר את התדמית המבוקשת אלא חלוקה פונקציונאלית יותר, אולי שימוש טוב יותר במשאבים טבעיים כמו אור השמש, אזורי עבודה, מטבחים ומסדרונות נעימים יותר, וכדומה. זו הסיבה, שהמשרד המעוצב לא רק מרשים מבקרים בו אלא גם מצליח לשמור על העובדים הטובים שלו לאורך יותר זמן, ומעניק סביבת עבודה נעימה יותר.