טיפים אדריכלים לחורף

החורף מתקרב אלינו ואתו הגשמים והרוחות. הגשם עלול להזיק לבית שלנו מבחוץ ובמידה והוא לא בנוי טוב, גם מבפנים. נזילות ודהיית צבע הם מפגעים נפוצים וכדאי להתכונן אליהם בהתאם.

במהלך החורף קשה לבצע תיקונים וטיפולים

חשוב להבין את משמעות התקופות הגשומות, שכן במהלכן טיפול בבית עצמו הן קשות ומסובכות עקב התנאים הלא נוחים. עקב כל התנאים המחיר גם עלול להיות גבוה יותר וזמן הטיפול ממושך מהרגיל. לכן כדאי להכין את הבית לחורף כדי שבמהלך התקופה גשומה נוכל לישון בראש שקט ולדעת שהכול יהיה בסדר עד הקיץ הבא.

ניקוי יסודי ובדיקות תקינות שוטפות

נכדי להימנע מבעיות בחורף כדאי לבדוק ראשית כל את תקינות המזגן. מזגן לא תקין שלא יחמם אותנו יהיה צרה לכל המשפחה ויפגע לנו באיכות החיים, בכיף של לחזור הביתה ולהתחמם ולצפות בסרט טוב, לטפל בילדים ובכללי בתפקוד הכולל שלנו. במידה ויש ילדים, קחו בחשבון שהם יסבלו יותר מאתנו בגלל חוסר היכולת להסתגל ואי ההבנה של 'מה לא בסדר'. גם את דוד החימום כדאי לבדוק כדי שלא נמצא את עצמנו רודפים אחרי טכנאי כשקר ואנחנו מעוניינים במקלחת חמה, על איכות החיים שלנו בחורף ללא מקלחת אפילו לא צריך לפרט.

כמו כן, רהיטים כמו מיטות כדאי להרחיק מעט מקירות חיצוניים כיוון שאלו יהפכו לקרים במיוחד בחורף, לוודא טוב שהם לא נוגעים בקיר וגם שאנחנו לא ניגע בהם במהלך השינה. בין היתר הוצאת שמיכות צמר ושמיכות פוך ישמחו את התקופה הקרה, כדאי להיזכר בשליפתם מהמחסן או מתחת למיטה לפני שקר ולא תוך כדי.

עבודות איטום חיצוניות

איטום הקירות מבחוץ ימנע פגיעות מזג אוויר בעיקר גשם כבד. הגשם יכול לצבוע את הקירות בכתמים מכוערים שנצטרך לטפל בהם אחרי החורף, דבר שיגרור בזבוז כסף רב יותר מאשר המניעה עצמה מראש. אז לא רק שנחסוך זמן וכאבי ראש, נחסוך גם כסף. צריך להעיף מבט על הקירות החיצוניים, על כל שטחם, ולחפש איפה יש חורים קטנים. גם החורים הכי קטנים עלולים לגדול עוד ועוד עם חדירת מים ולכן צריך לעצור את הבעיה עוד בחיתוליה.

כמו כן, חשוב להקפיד על איטום גגות מקצועי תוך שימוש בשיטות איטום מתקדמות, כגון איטום באמצעות יריעות ביטומניות אשר מספקות איטום איכותי אשר יספק הגנה על גג המבנה לאורך זמן. עבודות איטום חשובות מאוד וזלזול בחשיבותן יגרור מחיר כבד.

מקמו מנורות לנוחיותכם

כדאי למקם מנורות חיצוניות כיוון שהחורף מביא עמו חשיכה מוקדמת יותר. כבר בשעה חמש בערב נוכל לראות שהשמש נעלמת וגם במהלך היום העננים מסתירים אותה, כדי לא ליצור תחושה אפלה בגינה או במרפסת מקמו עוד מנורה או שתיים שיתנו חן ואור למשפחה.

בדקו את הגג ותעלות הניקוז

בדיקה של הגג ותעלות הניקוז ממנו לאדמה חשובות מאוד בעת תקופת גשמים. אפשר לבצע הדמיה קצרה בעזרת צינור או כמה דליי מים ולראות איך המים מתנקזים. גם אם הם לא יספקו הדמיה שקרובה למציאות, נקבל מושג על הניקוז ואיך הוא עובד ואולי כן נגלה בעיה או תחילתה של בעיה, שלעתים תדרוש מאתנו בדיקה נוספת, גדולה ועמוקה יותר. במקרה ויש עץ שמבצבץ אל שטח הגג, כדאי לגזום אותו מראש כדי שלא ילכלך אותו עם הגשמים וייצור אי סדר אחד גדול בסוף העונה. מומלץ לקות את הגג עם מטאטא בצורה יסודית, מכל לכלוך הכי קטן ואפילו חול, ולאחר מכן לצפות אותו בשכבה אקרילית כדי להתכונן לגשם. מומלץ למרוח שתי שכבות של ציפוי איכותי.

חורף לא אומר שצריך להסתגר בבית

עבודות איטום, הכנת הגג וסידור הגינה או המרפסת עם עששיות או נרות, כולם מכוונות למטרה אחת: אל תסתגרו בבית בחורף. אמנם קר ויש גשם, נכון, לא נעים, אך מצב רוחכם לא יעלה אם תסתגרו בבית. לפחות צאו למרפסת או לגינה ותשתו שם את הקפה שלכם ואל תידבקו לפוך. עם הכנה טובה של הבית לקראת החורף, תעבירו אותו בכיף ותראו את הצדדים החיוביים שלו.