חשיבות תיאום העבודה שבין האדריכל לקבלן שיפוצים

שכרתם קבלן שיפוצים לעבודה גדולה שאותה מתכנן ארכיטקט? התאום בין השניים חשוב מאוד להצלחתו של הפרויקט שלכם מכמה וכמה סיבות: לוחות זמנים ועלות העבודה, איכות העבודה וצורתה הסופית ולא פחות חשוב – השקט הנפשי והבריאות שלכם

לעיתים קרובות, בעבודות שיפוצים גדולות אנחנו בוחרים לשכור אדריכל ולהשתמש בשירותיו למספר צרכים: תכנון, אישור מבני וליווי הביצוע.

במקביל לכך, אנחנו נשכור מן הסתם קבלן שיפוצים או גם קבלן גבס ושיפוצים, כדי שיבצע את העבודה הזו.

למרות שקבלני ביצוע ושיפוצים ותיקים וטובים יכולים להביא איתם לא מעט ידע וניסיון שמקורו בשטח, עדיין, אין תחליף לעבודתו של ארכיטקט ויתרה מזאת: אין תחליף לשיתוף פעולה מוצלח בין שני בעלי המקצוע האלה.

תאום ציפיות

אולי הדבר החשוב ביותר בעבודה: הלקוח, האדריכל והקבלן חייבים להבין אחד את השני ואת השלישי ולהבין מה נדרש מכל אחד, מה הוא מסוגל לתת ובאילו תקציב ולוח זמנים.

הקבלן חייב להבין, למשל, מהם לוחות הזמנים של הלקוח שלו. האדריכל – שיבין מה הקבלן מסוגל לתת באותו לוח זמנים ובתקציב ובאילו טכנולוגיות הוא יודע לבנות או להשתמש.

  • אין כאן בהכרח או בכלל עניין של פשרה, אגב: מאוד יכול להיות שלקבלן יש ניסיון בעבודה בטכנולוגיות מתקדמות, בבנייה קלה או מתקדמת, ואפשר לנצל את הידע והניסיון הזה.

 

קריאת תוכניות

זה נראה כמעט מובן מאליו, אבל האם הקבלן יודע לקרוא את התוכניות שהאדריכל משרטט ולהבין את המשמעויות שלהן?

  • שני האנשים האלה חייבים לעבור יחד על התוכניות, ורצוי מאוד שהקבלן יציג בפני האדריכל את הדרך שבה הוא עומד ליישם את התוכניות.

משוב ו- input

כבר אמרנו שקבלן מנוסה יכול להביא איתו הרבה ידע שאותו רכש במהלך שנות העבודה שלו.

חשוב שהאדריכל ידע ויוכל לנצל את הידע הזה, עצה טובה או משוב שהקבלן נותן וששני הצדדים לא יתעלמו זה מזה או גרוע מכך – ישאפו להיות הקובעים בשטח.

ולסיום, תפקידו של הלקוח

הלקוח הוא זה שדעתו קובעת בסופו של דבר, כי הבית הוא שלו.

כדי להגיע לתיאום טוב בין האדריכל והקבלן, אתם הם אלה שחייבים להגדיר מראש מי מנהל את הפרויקט וממונה עליו. הגדירו תחומי אחריות ומה אתם מצפים מכל אחד מבעלי המקצוע, בדיוק כדי למנוע סיטואציות לא נעימות. כך העבודה תזרום בצורה קלה יותר, תעמדו בלוחות הזמנים ולא תיכנסו להוצאות מיותרות או בלתי צפויות.