שמירה על סביבת עבודה שקטה

בתי עסק רבים ממוקמים במרכזי ערים ובצידי דרכים סואנות, בייחוד כאלה שדורשים נגישות מתמדת ותנועה של לקוחות או ספקים. עסקים כאלו סובלים לא פעם מהרעש המחריד המגיע מן הכבישים ומהרחובות הסמוכים לבית העסק, דבר שמקשה על הפעילות בחללים הפנימיים של העסק ואף בעייתי כאשר מגיעים לקוחות לחברה ובפגישות חשובות.

לשם כך פותחה בשנים האחרונות טכנולוגיה של חלונות מבודדים, אשר פרט לבידוד תרמי מבודדים גם אקוסטית את החלל הפנימי מהחיצוני ועל ידי כך תורמים ליצירת סביבת עבודה מבודדת ושקטה.

למי מיועדים חלונות מבודדים?

התקנת חלונות מבודדים נועדה לבודד את המבנה מפני תנאי מזג אוויר (חום וקור) ותפקידם העיקרי הוא למנוע בידוד מוחלט מן הרעשים המגיעים מבחוץ אל תוך המבנה.

הדבר נכון גם ההפך- למנוע מן הרעש הנוצר בתוך המבנה לצאת החוצה. לכן אלו מאתנו המעוניינים ליצור סביבת עבודה שקטה ונעימה במשרד או לחילופין לשמוע מוזיקה גבוהה בבית במשך רוב שעות היממה מבלי לקבל תלונות מהסביבה, חלונות מבודדים יכולים להיות פתרון מצוין בהחלט.

כאמור, בבואנו להתקין חלונות חכמים מבודדים בין אם זה בבית או במשרד, רצוי לבדוק את נושא חיפוי הזכוכית לחלונות המבודדים.

מה הם האלמנטים שחיפוי הזכוכית מבודד מפניהם:

אקוסטיקה: נמצא במחקרים רבים ושונים בתחום הבידוד האקוסטי ששילובה של זכוכית בתחום הבידוד מצביעים על כך ששילובה של זכוכית סימטרית עוזרת לתפקוד טוב יותר בכמה רמות בהפחתתם של רמות רעש ניכרות. יש לתת את הדעת שחיפוי זכוכית טוב עוזר במניעת כניסת רעש, לכן יש לבדוק את המקום שממנו רוכשים את החיפוי.

הבידוד התרמי: ניתן למדוד את רמת האנרגיה מצד אחד של החלון לצד השני ע"י ערכים של זרימת החום באמצעות נוזל או גז. מומלץ שחיפוי זכוכית תהיה כפולה בעלת פתרון מדעי לגבי ההולכה וההסעה של הזכוכית.

UV: כאמור מלבד קרינת האור הנראית לעין ישנם קרניים אולטרה סגוליות בקרני השמש המשפיעות על האור אך מזיקות לטווח הארוך. קרניים אלה הם אשר פוגעות בנו וגורמות לנו לכוויות בעור גופנו בזמן החשיפה לשמש ולנזקי עור נוספים כמו: כתמי שמש ולהזדקנות עור מקודמת מהרגיל.

בנוסף לכל הנזקים הנרגמים מהקרני האולטרה הסגוליות הם עוד גורמות ל לדהיית רהיטים ובדים בביתנו\ או במשרד. כאמור חשוב לבדוק עם האדריכל שתכנן את המשרד באשר לרמת קרינת ה UV, קרא מאמר זה על עיצוב פנים של משרדים.

איזה חיפוי זכוכית הכי מומלץ לחלונות מבודדים?

אז מהו סוג החיפוי המומלץ? בפשטות מומלץ זכוכית עבה ואיתנה אשר החומר שלה מספק חלונות מבודדים בעלי בידוד אקוסטי של רעשים בתדרים נמוכים או גבוהים ובידוד תרמי גבוה המתאים למזג האוויר, כל אלה משפרים את תוחלת החיים של החלונות במבנה.

בשביל שתוכלו להכיר את סוג חיפוי הזכוכית המתאים לחלונות מבודדים טוב יותר: חיפוי זכוכית לחלונות מבודדים מורכב מ – 2 סוגי זכוכית בעובי שונה המודבקות האחת לשנייה כאשר בינהם יש מעין רווח סגור הרמטית בין 16 -24 מ"מ הממולא באוויר או בגז ארגון.

הבידוד האולטימטיבי הוא חיפוי זכוכית בין 4 ל 8 מ"מ של עובי וסוג זכוכית והרווח המינימלי בין שתי הזכוכיות הוא 12 מ"מ.