תפקידו אדריכל בתכנון תאורה

אדריכל פנים הינו למעשה אדם אשר מציג שתי יתרונות חשובים עבור כל אדם ששוקל לעצב את הבית או לבנות בית. מצד אחד אדריכל פנים יכול לספק את כל ההיבטים מבחינת אדריכלות המבנה עצמו, ומצד שני יש לו גם את כל ההשכלה הנדרשת עבור ביצוע של עיצוב פנים עבור החלל הפנימי של הבית. במקום לחפש אחר אדריכל ומעצב פנים בנפרד ניתן לשכור את שירותיו של משרד אדריכלים שיכול לבצע את כל אלה באותה ההזדמנות.

החשיבות של הקמת מבנה בעזרת אדריכל פנים

מקצוע זה נוצר בתור פתרון נהדר עבור כל האנשים אשר בונים בית או משפצים וזקוקים לשני תפקידים מעין אלה, כאשר תמיד היו נוצרות בעיות בסנכרון העבודה שבין האדריכל לבין מעצב הפנים. ברגע בו אדריכל פנים מטפל גם בתכנון המבנה וגם בעיצוב פנים שלו מתקבלת עבודה "חלקה" ללא כל עיכובים, כאשר כבר ביצירת המבנה שוקלים היטב את כל נושא עיצוב הפנים של הבית החל מן הצבע על הקיר ועד לביצוע של תכנון תאורה.

תכנון תאורה על ידי אדריכל פנים

כבר בשלבים הראשונים של הקמת מבנה אדריכל פנים ייקח בחשבון כי כל חלל שנבנה יהיה בעל אלמנטים תומכים באור הטבעי של הבית ולכן יצור כמה שיותר פתחים לכניסה של אור במהלך שעות היום. לאחר מכן ישנה התחשבות בסגנון העיצובי של הבית וביצוע של תכנון תאורה שתומך בעיצוב הפנים של הבית כולו.

ישנה בדיקה מעמיקה של כל צורך עבור כל חדר והתאמה של התאורה על מנת שתענה על כל הצרכים הללו בצורה מדויקת. ומעבר לכל אלה צריך להיות קשר הגיוני מבחינת מוטיב העיצוב של כל גוף תאורה אותו בחר האדריכל עבור כל חדר מחדרי הבית לשם זרימה של אותו מוטיב עיצובי.

תכנון של תאורה בסלון הבית

בשלב הראשון האדריכל מחליט לגבי המיקום של הסלון ביחס לכל חדרי הבית והגודל הספציפי של אותו חלל, בשלב השני הוא יחליט לגבי סגנון עיצוב פנים של הסלון, דבר שחייב לכלול גם את נושא תכנון של תאורה בין כל יתר הנושאים.

לאחר בדיקה של כיוונים מהם נכנס האור, מהו סגנון העיצוב עבור הרהיטים באותו חלל ומהו השימוש הנדרש עבור התאורה בסלון הוא יוכל להרכיב את השילוב הנכון בין כל אלה לבין בחירה של גופי תאורה שיספקו את כל הצרכים של הבית, של העיצוב ושל הדיירים גם יחד.