תכנון אדריכלי של חזית בניין בשיפוץ

התהליך של שיפוץ בניין יכול לכלול בתוכו שורה ארוכה של משימות בנייה, שאת רובן יש להשלים בתוך החלל הפנימי של המבנה, לפחות במרבית המקרים. יחד עם זאת, לחזית הבניין ישנה משמעות לא פחותה על איכות החיים של הדיירים במקום מגוריהם, ולשם כך קיים תכנון אדריכלי של חזית בניין בשיפוץ.

 

לפני שמתחילים לעבוד, חשוב לתכנן

בתהליך שאתם עוברים לשיפוץ הבניין, חשוב שתתנו את הדעת לכל פרט בעיצוב החלל הפנימי של הדירות ושל השטחים המשותפים, אבל לא פחות מכך, חשוב שתקבלו את ההחלטות הנכונות גם לגבי חזית הבניין. את ההחלטות הנכונות תוכלו לקבל אך ורק אם תערכו תחילה תכנון אדריכלי מקיף ויסודי, שלוקח בחשבון את החזית הקיימת של הבניין ואת כלל האפשרויות העומדות בפניכם. במסגרת התכנון האדריכלי שמבוצע על ידי אדריכל, חייב האדריכל לקחת בחשבון את החזית הקיימת, את המבנה שלה, את שטח הפנים שלה, את הטופוגרפיה שלה ואת האופן בו היא משתלבת בסביבה, ובמקביל עליו להכיר ולקחת בחשבון את האפשרויות השונות שקיימות בכדי להעניק לבניין חזית חדשה ואטרקטיבית.

 

מה כולל תכנון אדריכלי זה?

תהליכי תכנון אדריכלי יכולים להיראות שונה מאוד בין פרויקט לפרויקט, בהתאם להיקף ואופי הפרויקט ובהתאם לאדריכל או משרד האדריכלים שאחראי על המשימה. לא כל האדריכלים מעניקים לכל פרויקט את מלוא תשומת הלב ומלוא המסירות כפי שהיו הלקוחות יכולים לצפות. ככלל, תכנון כזה אמור להביא בחשבון את העדפות הלקוח בצורה מלאה ומקיפה, ובמקביל להקפיד על כך שהתכנון עולה בקנה אחד עם העקרונות האדריכליים המקצועיים. התהליך אמור לדמות מעין ריקוד טנגו, שבו אתם לוקחים צעד אחורה והאדריכל שניים קדימה, ולהיפך.

במסגרת התכנון האדריכלי, יהיה עליכם לקבל החלטות על נושאים כדוגמת: שינויים בטופוגרפיה של החזית, סוגים, גוונים ומרקמים שונים של חיפוי, שינוי מבנה, תצורה וגודל של חלונות, עיצוב וקירוי מרפסות תלויות בחזית הבניין וכדומה. כל אלה משפיעים בסופו של דבר על חזית הבניין.

 

איך תבחרו את האדריכל לתכנון חזית הבניין?

ככלל, אם מדובר בבניין בשיפוץ, הרי שישנו אדריכל שאחראי על השיפוץ כולו, ואדריכל זה יכול לבצע עבורכם גם את התכנון האדריכלי לחזית הבניין. יחד עם זאת, במידה ואתם רוצים ליצור חזית באמת מיוחדת ושונה, אולי כדאי לשכור אדריכל מומחה בתחום, המציעים שירות זה ברמה סופר מקצועית ועל בסיס היכרות ארוכת שנים עם התחום בארץ ובעולם כולו.

 

שיפוץ הבניין הוא הזדמנות נהדרת לערוך שינויים גם במראה הכללי של הבניין, ואין כמו שינוי ושיפור חזית הבניין בכדי להוביל לשינוי מקיף ומשמעותי במראה הבניין. לשם כך יהיה עליכם לבצע תכנון אדריכלי של חזית בניין, ולטובת המשימה כדאי לשכור משרד אדריכלים המתמחה בתחום ספציפי זה.

המאמר נכתב באדיבות אורגד שיפוץ בניינים