סגנונות ריצוף לעיצוב המטבח

אחד החדרים החשובים ביותר בבית הוא חדר המטבח. בני הבית מבלים זמן רב במטבח לצורך בישול, אפייה, אכילה של ארוחות משפחתיות, מפגשים חברתיים ועוד, על כן, עיצוב חלל המטבח, הנוחות, הפונקציונליות, והאווירה הנעימה חשובים מאד בעת תהליך תכנון המטבח. עיצוב ותכנון מטבח כוללים: עיצוב ובחירה של תאורה מתאימה מעל משטחי העבודה ובחלל כולו, עיצוב של ארונות המטבח, עיצוב פינת הישיבה, בחירת מוצרי חשמל השונים, בחירת קרמיקה לחיפוי הקירות וכמובן, הריצוף.

לבחירת ריצוף מתאים למטבח ישנה חשיבות מכרעת לגבי העיצוב הכולל של הבית. למרות שלעיתים אנו נוטים לקחת את הריצוף כמובן מאליו, בחירה נכונה של הריצוף עשויה לשנות לחלוטין את האווירה השוררת בבית. חשוב לבחור בקפידה את הריצוף המתאים, כך שיהיה איכותי מספיק וישתלב בצורה התואמת את העיצוב הכולל של הבית.

איך לבחור ריצוף למטבח זו אחת השאלות השכיחות שאנו נדרשים לענות עליה מידי יום, כדי לבחור ריצוף חדש למטבח חשוב להבין מהם היתרונות והחסרונות של אריחי הריצוף מסוגים שונים, לקבל החלטה נכונה לגבי גוון וטקסטורה של הרצפה וכמובן שיש להתייחס לקונספט העיצוב הכללי של הבית והמטבח, לעלויות האריחים וההתקנה לעמידות ולנוחות הניקיון ולתחזוקה.

כאשר בוחרים ריצוף חדש למטבח יש לבחור בין ארבע סוגי ריצוף עיקריים:

– ריצוף קרמיקה למטבח.

– ריצוף פורצלן למטבח.

– ריצוף עץ למטבח(פרקט).

– ריצוף מאבן טבעית.

קרמיקה:

הינה אבן סינטטית, מיוצרת מחרס שנדחס בחוזקה בטמפ' גבוהה. מסיבה זו זהו ריצוף חזק אשר מחזיק לאורך שנים. יתרונות נוספים לריצוף מקרמיקה הן יכולות עיצוב מרשימות, מגוון דגמים וצבעים, עמידות בפני מכות וחדירה של חומרים שומניים. ומחירו נוח.

גרניט פורצלן:

נחשב ברוב המקרים לבחירה המומלצת בשל עמידות החומר, נוחות הניקיון, מבחר עצום של גוונים, מידות וטקסטורות. ההבדלים המשמעותיים בין אריחי קרמיקה למטבח לבין אריחי גרניט פורצלן הם חוזק האריח וצבע. באריחי קרמיקה רק השכבה העליונה צבועה, בעוד באריחי פורצלן כל האריח צבוע. כמו כן, אריחי גרניט פורצלן חזקים יותר מאריחי קרמיקה.

ריצוף עץ(פרקט):

בשנים האחרונות רבים בוחרים ריצוף עץ למטבח מסיבות מגוונות- המראה המרשים, הגוון הטבעי והעיצוב היפיפה. יש לבחור אריחי ריצוף עמידים המתאימים לסביבה רטובה, חשוב לשים לב שהאריח מצופה בשכבה נגד החלקה.

אריחים מאבן טבעית:

ריצוף טבעי כולל שיש ואבן טבעית, האבן הטבעית נחצבת ומעובדת כך שהיא שומרת על מראה טבעי ומחמם. ריצוף מאבן טבעי יכול לעבור ליטוש וחידוש כל מס' שנים, אך יש לזכור שהוא רגיש לרטיבות והופעת כתמים.

מה חשוב לדעת על התקנה ותחזוקה של ריצוף למטבח?

התקנה של ריצוף קרמיקה למטבח צריכה להתבצע על ידי בעל מקצוע מיומן ומנוסה. התקנה לא נכונה של הריצוף יכולה לגרום לשברים באריחים, להרמה או תזוזה של המרצפות, ולהווצרות משטח לא מאוזן. בעל מקצוע אחראי ומקצועי לרוב יעניק אחריות על תהליך הריצוף, כך שאם אחד האריחים נסדק או התפרק ניתן לפנות אליו לצורך תיקון.

תחזוקה של ריצוף למטבח נעשית בצורה מאד פשוטה החנויות השונות משווקות חומרים לניקוי אריחי קרמיקה, אשר אוטמים את האריחים וממזערים את יצירת הכתמים, ומונעים ספיגה של מים והרס. חשוב לנקות את האריחים בחומרים אלו בשילוב עם מים, כך תקבלו ריצוף עמיד לאורך שנים.