כללי הבטיחות לעובדים שאסור להפר בשום

בשנים האחרונות אנו רואים כיצד עולה המודעות לבטיחות העובדים בכל פרויקט ארכיטקטוני. ההבנה שיצירת סטנדרט של איכות, אינה מסתיימת עד לאחר הסיום של כל מבנה, הולידה שורה של כללי בטיחות שיש להקפיד עליהם. הנה כמה כללי בטיחות שיעזרו לכם לסיים את הפרויקט הבא שלכם באופן קל ופשוט.

אי הקפדה על ציוד בטיחות בעבודה

הקפדה על ציוד בטיחות בעבודה תעניק לכם את השקט הנפשי לדעת שתהליך הבנייה יתבצע באופן המקצועי והפרויקט העיצובי הבא שלכם יסתיים בדיוק  בזמן. מעבר לאספקט הבטיחותי המובהק של העניין, לבחירה בציוד איכותי יש משמעויות פרודוקטיביות של ממש. מנגד, אי הקפדה על ציוד בטיחות בעבודה, תזמין עבודה רשלנית אשר מסתיימת הרבה אחרי התאריך הרצוי.

יישום חלקי של נהלי הבטיחות

חשוב ליצור נהלי בטיחות מחמירים ולהקפיד על יישום מלא שלהם בכל עבודה. למרות שאדריכלים רבים אינם יכולים להיות בשטח בשלב האופרטיבי ( ונתונים בשל כך לחסדיו של הקבלן המבצע), כדאי לעגן את העניין בחוזה העבודה. חשוב לציין במפורש כי הסתלקות מיישום הנהלים אשר הוסכמו על ידי האדריכל אינם מקובלים ולחייב על פי חוק את הקבלן ליישם באופן מלא את מה שהוסכם עליו.

זלזול בדרישות הרגולטור

הרגולטור הישראלי אמנם אינו אוכף את כל החוקים באופן הטוב ביותר, אך אתם אינכם רוצים להיכנס בשל כך לסטטיסטיקה. בכדי למנוע את חשיפתכם למגוון של תביעות ולהעמיד את משרדכם בפני יחסי ציבור שליליים,  יש להבין דרישות הרגולטור וליישם אותם באופן מלא. חשוב להכיר את כל התקנים של המוסד לבטיחות ולגיהות ולהקפיד על יישום תקנות הבטיחות של עבודה בגובה.

עבודה בתנאי ראייה לקויים

הדרישה האדריכלית לסיים כל פרויקט בזמן,  מצריכה הימצאות של גנרטור תקני ותאורה מקיפה לעבודה בשעות החשיכה. רבים מהעובדים בתעשיית הבניין אינם מודעים לחשיבות התאורה בשמירה על בטיחותם ומסתפקים בתאורת הקסדה האישית בכדי לבצע מגוון של עבודות נקודתיות. חשוב ליצור מעטפת של תאורה  ( בעזרת זרקורים רבי עוצמה) ולהקטין באופן כך את מספר התאונות אשר עלולות להתרחש כתוצאה מעבודה בתנאי ראייה לקויים.

לסיכום, ניתן לראות שעל ידי בחירה בציוד הגנה תקני ושמירה על דרישות הרגולטור, ניתן לסיים כל פרויקט בדרך הטובה ביותר ולשמור על הבטיחות המקסימלית של הצוות המבצע. על אף שאדריכלים רבים אינם יודעים זאת, הם יכולים להגן על שמם הטוב ועל המוניטין המקצועי שלהם, בעזרת הקפדה על כמה כללים פשוטים למדי.