כיצד בוחרים ריצוף לחלל הבית

אחד השלבים האהובים על זוגות רבים בעת שיפוץ, במיוחד על הצד הנשי בזוג, הוא השלב בו צריך לבחור מרצפות לבית. להחליט באיזה ריצוף להשתמש, ואחרי זה לבחור דגם ועיצוב. חלק זה תמיד מאוד מלהיב את בני הזוג, ללכת לחנות לבדוק סוגי ריצופים שונים, להחליט האם לקחת ריצוץ גרניט פורצלן או ריצוף אחר, כל דבר שיכול להפוך את הבית לייחודי.

בדומה לריהוט ולצבע הקירות, גם לסוג הריצוף יש השפעה ניכרת על המראה של חלל הבית.  מאחר והריצוף מכסה את החלק העיקרי של החלל, והוא הדבר הראשון אותו רואים בכל פעם כשמגיעים לבית מסוים או נכנסים לחדר מסוים, אפשר להבין למה השפעתו על חלל החדר, כל חדר שהוא, הוא כל כך גדול.

ריצוף גרניט פורצלן

ישנם מספר כללים כיצד בוחרים ריצוף לחלל הבית ומדוע נבחר למשל בריצוף גרניט פורצלן על פני קרמיקה או שיש, או אפילו פרקט. אנחנו נציג כאן מספר הסברים ופרמטרים שיעזרו לכם לבחור ריצוף לחלל הבית.

ראשית, עיצוב. בסופו של דבר, הריצוף, מלבד העובדה שאנחנו אמורים ללכת עליו (ובמובן הזה אין הבדל מהותי בין ריצוף כזה לאחר), משמש אלמנט עיצובי. כאן עולה השאלה, כיצד נרצה לעצב את החלל של החדר. אנחנו יכולים לבחור חלל מלוטש ומבריק, חלל מחוספס או חלק אחר. כמו כן אנחנו יכולים לבחור חלל בהיר, חלל כהה או חלק בגוון אמצע.

על מנת לבחור ריצוף בצבע מתאים, עלינו לבחון, מה בדיוק העיצוב מסביב. האם מדובר בעיצוב כהה, ואז ריצוף כהה יכול להתאים יותר, מצד שני ריצוף בהיר יכול לשבור את זה וליצור ניגוד מעניין. בכל מקרה קחו בחשבון, שריצוף כהה מדי עלול ליצור תחושת סגירות בחדר, ריצוף בהיר יפריע לנקודה השנייה שלנו, ניקיון.

כשמדברים על ניקיון, צריך לבחון איזה ריצוף יקל עלינו בניקיון של החלל. במובן הזה ריצוף גרניט פורצלן עדיף על פני ריצופים מסוגים אחרים, שנחשבים הרבה יותר בעייתיים מבחינת הניקיון. לגבי שאלת הצבע, אזי שריצוף בהיר, יגלה כל כתם על הריצוף, דבר שיכול להיות מאוד לא נעים.

דבר נוסף שמשפיע על עיצוב הריצוף וגם על הניקיון שלו, הוא גודל האריחים. כשאנחנו מחליטים על ריצוף גרניט פורצלן או כל סוג אחר של ריצוף, עלינו להכריע בשאלה, מה גודל האריחים שאנחנו מחפשים. אריחים גדולים יהיו זולים יותר במידה ונחליט להחליף את הריצוף בבוא יום, מצד שני, הם עלולים ללכת לאיבוד בחלל, לעומת אריחים קטנים שיהיה קל יותר לשים לב אליהם.

נקודה אחרונה היא, עלינו לשים להתייחס לשאלה, מה יהיה יותר נוח להדביק. אז ברור מאליו שאריחים גדולים יהיה הרבה יותר נוח להדביק, וכאן חייבים לומר שריצוף גרניט פורצלן הוא הרבה יותר נוח להדבקה מאשר ריצוף אחר, מאחר וניתן להדביק אותו גם על אריחים קיימים, ובכך לחסוך את הצורך בהסרתם.