5 טיפים בנושא ליקויי בנייה

ליקויי בניה בדירה חדשות או בדירות ישנות יותר הם ללא ספק מצב מרגיז ומתסכל מכיוון שהוא מצריך התעסקות נרחבת ותיקון. פעמים רבות אנו מתאכזבים כשמתגלים ליקויי בניה בדירה או בבית משום שמובן לנו לחלוטין שנאלץ לשלם בעבור תיקון הליקוי סכום כסף לא מבוטל. עם זאת, הטעות הנפוצה ביותר היא להתעלם מליקוי הבניה ולקוות שהוא יחלוף או ייעלם. במידה ונמצאו בדירתכם ליקויי בניה תוכלו להתמודד עם זה בכמה דרכים. לפניכם חמישה טיפים בנושא ליקויי בנייה.

  1. הכירו את הזכויות שלכם ואת החוק

אם רכשתם דירה חדשה מקבלן הרי שהנכם זכאים לפי חוק לתיקון כל ליקויי הבניה על ידי הקבלן ועל חשבונו. כלומר, אם אכן מדובר בדירה חדשה ובמהלך תקופת הבדק או תקופת האחריות נמצאו בה ליקויי בניה – עליכם לדרוש מהקבלן לטפל בכך בהקדם.

  1. התייעצו עם איש מקצוע והעריכו את הנזק והעלות

אם גיליתם ליקוי בניה בדירה אל תתעלמו מכך משום שכפי שנאמר קודם לכן, הוא לא ייעלם או יתפוגג. במקרה שכזה, רצוי לפנות לאיש מקצוע (אם לצורך העניין מדובר בבעיית באינסטלציה, צרו קשר עם מומחה לתחום זה וכן הלאה) ובקשו ממנו הערכת מצב. איש מקצוע יוכל לסרוק באופן אובייקטיבי את הליקויים ויסביר לכם עם מה עליכם להתמודד, כמה זה עשוי לעלות, מה עליכם לדרוש ואיך לפתור את הבעיה באופן מקצועי. במידה והנכם יכולים לפנות לקבלן בדרישה לתקן את ליקוי הבנייה, יוכל איש מקצוע חיצוני לסייע לכם גם ולייעץ איך להתמודד מול הקבלן בדרישותיכם בנושא. לא אחת קרה כי איש מקצוע שהוזמן לדירה לבדוק ליקוי בניה מסויים אף היה יעיל עוד יותר מכיוון שסייע באיתור ליקויי בניה נוספים ובכך הקדים תרופה למכה.

  1. צרו קשר עם עורך דין והתייעצו אודות המצב

מצאתם ליקוי בניה בדירתכם? נכון יהיה להעביר פניה לעורך דין ליקויי בניה אשר מכיר היטב את התחום ויוכל לייעץ לכם. במידה והקבלן מסיר מעצמו את האחריות לתקן את הליקויים, עורך הדין יבהיר במפורש איך עליכם להתנהג בהמשך המקרה.

  1. הגשת תביעה נגד הקבלן

אם הקבלן לא ידאג לטפל בבעיות והליקויים יתכן ויש לכם עילה להגשת תביעה נגדו. במקרה זה חשוב מאוד להיעזר בעורך דין המתמחה בתחום ולקבל הכוונה וייעוץ מקצועי.

  1. תטפלו בליקויים בהקדם

בנושא זה לא רצוי "לקחת את הזמן" אלא להפך – לתקן את ליקוי הבניה לפני שהוא יחמיר או יגיע למצב שהוא מסכן את המתגוררים בדירה. גם אם מדובר בליקוי בניה קוסמטי, חשוב מאוד לטפל בו בהקדם.