התקנות שצריך לבדוק לפני בניית נכס מסחרי מניב

מחפשים נכס מסחרי מניב למכירה? יש לכם אפשרות לחפש נכס קיים, לקנות אותו ולהעמיד אותו להשכרה וזה יהיה המודל הפחות רווחי עבורכם. המודל הרווחי יותר מתבסס על בנייה עצמית של הנכס כך שסך ההוצאות שיהיה עליכם להוציא עד שתוכלו ליהנות מזרם ההכנסה המניבה, יהיה נמוך יותר בצורה משמעותית לעומת קניית נכס מוכן. יחד עם זאת, לפני שאתם מתחילים לבנות נכס כזה, חשוב מאוד לבדוק את התקנות הרלוונטיות בחוק, על מנת לוודא שאתם פועלים לפי הרגולציה החלה על הנכס ועל מנת לוודא שלא תחול עליכם כל מגבלה בהשכרת הנכס.

תקנות מעולמות התכנון והמקרקעין

בכל בנייה של נכס חדש, ישנה שורה של תקנות שיש לבחון לפני שמתחילים את תהליך הבנייה ותקנות אלה הופכות לחשובות אף יותר כאשר הנכס מיועד להשקעה. אם תפעלו בניגוד לתקנה משמעותית החלה לגבי הנכס, ייתכן שתצטרכו לעבור תהליך של הריסת חלק מהמבנה, למשל בגין חריגה מקווי המתאר המוגדרים בתקנות הבנייה המקומיות. לחילופין, ייתכן שתצטרכו לעבור תהליך ארוך שיעכב אתכם מאוד בתהליך ההשכרה עד שתוכלו להסדיר עניינים שיכולתם להסדיר בקצרה לו הייתם עושים אותם מראש. את כלל התקנות הללו עליכם לבדוק במשרדי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ברשות המקומית שבתחומה אתם מעוניינים לבנות את הנכס. זהו הגוף שאחראי לכל נושא התכנון באזור והוא שמרכז אצלו את כל התקנות הרלוונטיות עבורכם.

תקנות אלה חשובות לכם במיוחד כמשקיעים המחפשים נכס מסחרי מניב למכירה והסיבה לכך נעוצה ביחס המיוחד שנותנות רשויות מקומיות לנכסים מסחריים ובהשפעה של החלטות ותקנות הרשויות הללו על סיכויי ההצלחה של ההשקעה. נושא המסחר זוכה לתכנון מאוד קפדני ומסודר וכך למשל, עליכם לבחון האם ישנה מגבלה על היקף מבני המגורים או המבנים המסחריים שייבנו באזור. מגבלה כזאת יכולה להשפיע על בסיס הלקוחות הזמין באזור לצרכי מסחר מחד ועל רמת התחרות המסחרית מאידך, מה שישפיע על מידת האטרקטיביות של נכס מסחרי באזור ובהמשך לכך על רמת הביקוש לנכס שלכם.

תקנות מעולמות הבנייה והנדסת הבניין

דבר נוסף שאותו אתם רוצים ללמוד היטב בתהליך של בניית נכס מסחרי מניב הוא הנושא של תכנון מבנים מסחריים באופן שכמובן עולה בקנה אחד עם התקנות והכללים ההנדסיים המחייבים, אך גם עם השיקולים המסחריים הנדרשים. כך למשל, תכנון מסוים של מרחב המבנה יכול להיות אטרקטיבי מאוד לחנויות אך פחות למשרדים ולהיפך. כל החלטת תכנון ועיצוב פנים שתקבלו בשלב הזה, תוכל על כן להשפיע על סיכויי ההצלחה הכוללים של ההשקעה שלכם. אם תיקחו איתכם אנשי מקצוע מן השורה הראשונה, תוכלו לפחות להבטיח תכנון חכם ומתקדם שידע לתת מענה מיטבי לכל אפשרות מסחרית שבה תרצו בהמשך הדרך לעשות שימוש לצרכי השקעה בהתאם לתנאי הביקוש.