ההבדל בהוספת בריכה בשלב אדריכלי

אין הרבה סממנים מובהקים יותר לאיכות חיים גבוהה מאשר בריכה פרטית המתווספת לחצר או לגינה של הבית. מה שחשוב לזכור הוא שבניגוד לשנים עברו, כיום הבריכות נגישות הרבה יותר: הן מבחינת פשטות ההתקנה שלהן והן בכל הנוגע למחיר. שאלה שצריכה להעלות, ועולה כמעט תמיד, היא מהו המועד האידיאלי להוספת הבריכה. יש כאן שתי אפשרויות עיקריות: הראשונה היא לתכנן את הבריכה מאפס, יחד עם הקמת הבית והחצר. האופציה השניה היא להוסיף את הבריכה בשלב אחר, שיכול להיות למעשה כל שלב. הנה מה שחשוב שתדעו על כך אחת מהדרכים.

היתרונות של תכנון מוקדם

תכנון מוקדם של בריכה, בשלב האדריכלי של הבית, עשוי להפוך את הוספת הבריכה למשימה פשוטה יותר. הסיבה היא שבדרך זו ניתן לארגן את תשתיות החצר מתוך הנחה שתהיה בו בריכה, שתגזול חלק נרחב משטח החצר, מטבע הדברים. לכן, בלא מעט מצבים, התכנון המוקדם של הבריכה יהיה מהיר יותר לביצוע, או אפילו זול יותר.

כמו כן, יש בתרחישים אלה יותר אופציות להכנסת הבריכה, כי ניתן למקם את התשתיות האחרות של החצר בסמוך לה. יש בהמשך לכך סבירות גדולה יותר ליצירת התאמה מושלמת מבחינה עיצובית, מה שמתגבר על רקע המודולאריות של בריכות או אלמנטים לבריכות. חשבו לדוגמא על רצפה צפה, שנעה מעלה או מטה באמצעות מנגנון הידראולי. בדרך זו אפשר לשלוט על גובה המים, ואפילו לכסות באופן מלא את הבריכה.

לפעמים רוצים דווקא את הגמישות

מן העבר השני עומדת האפשרות ההגיונית בהחלט, להוסיף את הבריכה אחרי שהבית וגם החצר עומדים על תילם. לא חסרות סיבות אפשריות לצורך זה: נניח, רצון שלנו לשפר את איכות החיים שלנו לאחר מספר שנים, בשל עלייה ברמת ההכנסה או בעקבות התווספות ילדים לתוך התא המשפחתי. לפעמים מעוניינים לחסוך עד שניתן יהיה להקים את הבריכה, כך שרק אחרי שמגיעים לרף כלכלי מסוים אפשר לחשוב על הבריכה.

הקמת בריכה בשטח קיים עלולה להיות מורכבת יותר, על רקע העובדה שעלולים להיות "מחסומים" שונים בדמות צמחייה קיימת, שבילים, תשתיות חיוניות לבית וכן הלאה. במצבים מסוימים אלה עלולים להאריך את העבודה, בין השאר עקב הצורך להרוס או לשנות את המיקום של אלמנטים שונים בגינה – ורק לאחר מכן להתחיל בהקמת הגינה.

אז איך מחליטים?

לסיכומו של עניין, כל בחירה בעלת יתרונות משלה, וכל אחת עשויה להתאים לבתים שונים ובמצבים שונים. מומלץ להתייעץ בנושא עם אנשי מקצוע, ולהגדיר את כל מה שעשוי להשפיע על ההחלטה: גודל החצר למשל, או התקציב שתרצו להקדיש לפרויקט בניית הבריכה.